Сторінки

середа, 14 вересня 2016 р.

Виховна година "Абетка пішохода".

 Абетка  пішохода
Мета  заходу.  Поглибити  знання учнів про світлофор, його сигнали.
                          Ознайомити учнів зі значенням деяких знаків, вчити їх розуміти,
                          розрізняти, пояснювати.
                          Ознайомити з небезпечними місцями для дитячих ігор, переко-
                          нати в небезпеці проведення ігор на проїзній частині.
                          Розвивати уміння правильно переходити вулицю; бути уважни-
                          ми, спостережливими, обачними.
                          Виховувати культуру поведінки на вулиці.
Обладнання.  Медіапрезентація (додається).


Хід  години  спілкування
Організація  класу.
Повідомлення  теми  виховного  заходу.
       Закінчилися літні канікули. Всі діти поспішають до школи. По-спішають до школи і мешканці “Шишкиного лісу”. Мудра сова, тітонька Матильда, вийшла на шкільне подвір'я. Вона з нетерпінням чекала своїх учнів: веселого і непосидючого Коксика, доброго та працьовитого вовченя Зубка, допитливу мишку Шуню та пустотливу фантазерку лисичку Веснянку. Йшов час, а їх ніде не було видно. Вони чомусь запізнювались. Раптом звірята побачили щось дивне.
     Гей, триока істото! - голосно закричав Зубок. - Ми поспішаємо до школи. А ти стоїш на дорозі і блимаєш очима.
     Які невиховані учні! Ви хоч знаєте, хто я?
     Ні, ми не знаємо, - чемно сказала Веснянка.
     Ми мешканці “Шишкиного лісу”.
    Але у нас є вірні друзі. Це — учні першого  класу.  Думаю, що вони нам допо-можуть.
     Діти, ви впізнали цю істоту? Хто це?
                        Світлофор три ока має,
                        Він про все розповідає.
                        Жовтий — стій і роздивись,
                        Враз замри — не ворушись.
                        А червоний запалає,
                        Він іти забороняє.
                        А зелений засвітився -
                        Це для тебе шлях відкрився.
                                                Щоб мені допомогти
                                                Небезпечний шлях пройти,
                                                Там щоденно і щоночі
                                                Триколірні чатують очі -
                                                Червоне, жовте і зелене -
                                                Завжди турбуються про мене.
       У світлофора є своя цікава історія виникнення. Йому вже понад 300 років, і почав свій трудовий шлях на залізниці. Перші світлофори були не-зручними — поряд із ними стояла людина і змінювала скло.
( Гра  “Світлофор” )
       Отже, жителі “Шишкиного лісу” зрозуміли, що за триока істота зустрілась їм дорогою. Але далі були різні знаки, і що вони означали, ніхто з них не знав.
     Ой, який гарненький, червоненький знак, мені він дуже подобається, схожий на м'ячик. Тут певно можна грати у футбол. І футболіст намальований, --   
 промуркав Коксик.
      Діти, ви згідні? ( Ні, цей знак означає — рух пішоходів заборонено.)
                       Мій любий друже, пам'ятай!
                       Дорогу не перебігай!
                       Вмить авто не зупинити,
                       Можна лиха наробити.
     Почухала за вухом Веснянка і задумалась.
     А на цьому знаку, хтось кудись поспішає. Може в магазин по м'ясо? А ви знаєте, що цей знак означає? ( Пішохідний перехід.)
                       Усіх врятує пішоходів
                       Від аварій, травм і бід.
                       І безпечне, й зручне місце -
                       Пішохідний перехід.
                       Не ходіть через дороги
                       Навпростець — це шлях біди.
                       Перехід усім нам радий,
                       Завертайте всі сюди.
                                                Правил руху дотримуйся завжди,
                                                По тротуарах праворуч ходи,
                                                А де пішохідних доріжок немає,
                                                Вас інше правило оберігає:
                                                Зійдіть на узбіччя проїжджої частини,
                                                Щоб не знайшла вас нещастя година.
                                                Крокуйте сміливо назустріч машинам,
                                                Щоб бачити руху повну картину.
     Допитлива Шуня задивилась і задумалась. Вона хотіла похвалитися своїми знаннями, та була невпевнена, тому промовчала. А учні другого класу знають, що означає цей знак? ( Місце зупинки автобуса.)
                        Є зупинки на маршрутах,
                        Там ти транспорту чекай.
                        Стоячи на тротуарі,
                        На дорогу не ступай,
                        Рухові не заважай.
     Як погано, що немає зі мною велосипеда. Ох і покатався б я зараз. І вас покатав, бо тут треба кататися, правда ж? - запитав Зубок. (Ні, цей знак означає — рух на велосипедах заборонено.)
                       Висить знак на виднім місці.
                       В чому є його секрет?
                       Заборонено водити
                       Людям тут велосипед.
                       Знак усіх застерігає:
                       “Небезпечне тут катання!”
       Весело співаючи, друзі прямували до школи. Раптом вони побачили “зебру”, що лежала посеред дороги. Тітонька Матильда розповідала, що є такі смугасті,симпатичні тваринки. Але чому вона на дорозі?Що ж робити далі?
                       А ця зебра не проста,
                       Без копит і без хвоста,
                       Лиш біленькі смужки має,
                       І лежить, а не гуляє.
                       Хочеш перейти дорогу? -
                       Вмить прийде на допомогу.
       Ступили наші герої на “зебру”, перейшли дорогу, прибули на шкільне подвір'я, де їх з нетерпінням чекала вчителька, мудра сова, тітонька Матильда. Встали учні в рядок і Матильда їм сказала: “Сьогодні ми побуваємо в гостях у учнів 1 класу на годині спілкування “Абетка пішохода”. Я знаю, що першокласники вам допомагали. Та урок продовжується і на вас чекає ще багато цікавого, а на учнів — сюрприз.
( Перегляд відео “Уроки безпеки тітоньки Сови”.)
     Чому потрібно знати правила дорожнього руху? ( Відповіді дітей.)
                        Щоб не трапилось біди,
                        Пам'ятай, мій друже,
                        Що забави на дорозі
                        Небезпечні дуже.
                        Дорожні знаки — це твої
                        Друзі і помічники.
                                                Щоб здоровим завжди бути,
                                                Треба добре те збагнути,
                                                Що дорога безперечно,
                                                Дуже й дуже небезпечна.
                                                Та як правила ти знаєш
                                                І щодня їх пам'ятаєш,
                                                То, звичайно, що тоді
                                                Де узятися біді?
        Коли вулицями побігли трамваї, помчали автомобілі, тролейбуси, автобуси, вулицям потрібно було дати мову. Цією мовою з водіями й пішоходами розмовляють вулиці всіх країн світу. Коли людина вчиться читати, їй показують букви. З букв складаються слова, зі слів — речен-ня. У дорожньої мови теж є букви — знаки. Але їх потрібно складати в слова. Один знак означає цілу фразу — дорожній сигнал. Ці сигнали — кружечки, квадрати, трикутники, прямокутники. І невипадково вони такої форми і такого роз-міру.
       Одну групу знаків розмістили на трикутниках з червоним облямуванням. Світлофор сигналив би їх жовтим світлом: “Обережно — залізничний переїзд”, “Обережно — діти”, “Обережно — слизька дорога”, “Обережно — небезпечний поворот”, “Обережно — крутий спуск”.  “Обережно” - попереджують усі ці знаки, і називаються вони попереджувальні.
       Другу групу знаків не випадково розмістили в колі з червоною облямівкою або червоним тлом. Світлофор сигналив би  ці знаки червоним світлом: “В'їзд заборонено”, “Рух заборонено”, “Рух мотоциклів заборонено”, “Рух на велоси-педах заборонено”, “Проїзд закрито”. Усе заборонено та заборонено. Ці знаки так і називаються — заборонні.
       А ось знаки на крузі голубого кольору. Вони дозволяють, наказують рухатися у вказаному напрямі, рухатися легковим автомобілям, показують велосипед-ну доріжку, доріжку для пішоходів. Це знаки наказові.
       А знаки на голубих квадратах підказують, де пішохідний перехід, підземний перехід тощо. Вони називаються інформаційно-вказівні.
       І ще група знаків — голубі прямокутники з малюнками: то ложка з виделкою, то червоний хрест, то намет, то ліжко тощо. Неважко здогадатися, що ці знаки вказують: поряд — їдальня, неподалік — медичний пункт, хочете відпо-чити — ось місце для відпочинку. Це знаки сервісу.
( Дидактичні ігри “Знайди зайвий знак” і
“Хто не виконує правила дорожнього руху?” )
                        Любіть себе та інших поважайте,
                        Своє життя здоров'я бережіть,
                        І правильну дорогу вибирайте,
                        Якщо бажаєте до старості дожить.
                                                 Щоб не спізнитись, ви не поспішайте,
                                                 Раніше вийдіть, щоб спокійно йти.
                                                 А по дорозі рот не розкривайте,
                                                 Щоб і життя, й здоров'я зберегти.
                       Бо їде транспорт, всюди перехожі,
                       Хто на роботу, хто з роботи йде,
                       Чи сіє дощ, чи дні стоять погожі,
                       А рух не припиняється ніде.
                                                 Летять машини,
                                                 Швидкість в них висока.
                                                 Миттєво транспорт цей не зупинить.
                                                 І хоч дорога, може, й не широка,
                                                 Та через неї, діти, не біжіть.
                        Дорогу виберіть до рідної вам школи
                        Щоб світлою й безпечною була.
                        Не грайтеся на вулиці ніколи,
                        Собі та іншим не бажайте зла.
( Виконання пісні “Про світлофор”.)
Підведення  підсумків  виховного  заходу.


Немає коментарів:

Дописати коментар