Методична скарбничка

Взірець характеристики на учня 1 класу
ХАРАКТЕРИСТИКА
учня   1  класу 

ВИСОКИЙ РІВЕНЬ
                   На кінець навчального року  учениця  показала високий рівень уміння читати. Вона читає плавно, правильно цілими словами, виразно. Швидкість читання -.......слів. Самостійно, в логічній послідовності переказує невеликий текст, розуміє основну думку тексту. Правильно називає персонажів твору, висловлює оцінні судження щодо поведінки, вчинків героїв. Розрізняє казку, вірш, оповідання та правильно наводить приклади кожного жанру. Знає напам’ять програмові вірші та вміє виразно їх декламувати.
                  При оцінюванні рівня сформованості  знань з рідної мови  учениця  показала високий рівень. Вона вправно будує  усні розповіді за картиною, опорними словами і зачином. Описує нескладні предмети за зразком, будує найпростіші міркування за даним початком і зразком. Будова речень в текстах граматично правильна, між реченнями є логічні зв’язки.  Допускає 1-2 помилки у побудові речень або вживанні слів, немає орфографічних помилок на вивчені правила. Диктанти пише чітко, охайно з дотриманням правильного накреслення літер та їх сполучень. Інколи припускається 1 негрубої помилки. Техніка письма відпрацьована. Письмо плавне. Рукописний текст легко читається. Темп письма задовольняє процес роботи на уроці. Самостійно контролює всі гігієнічні правила письма. Дотримується всіх правил ведення зошита. Культура оформлення робіт в зошиті належна, допускається 1-2 грубі помилки.
                  Щодо  навчального матеріалу з математики  учениця показала високий рівень  його засвоєння. Вона вміє вимірювати і креслити відрізки, знаходити периметр многокутника, будувати геометричні фігури на папері в клітинку. Учениця для розв’язку  математичних завдань використовує раціональні способи і прийоми, пропонує нові шляхи розв’язку складених математичних задач на 2 дії, правильно висловлює математичні міркування. Вона досконало знає таблиці складу чисел, арифметичних дій, а саме додавання та множення.  Безпомилково використовує ці знання під час розв’язування математичних завдань. Письмові роботи виконує чітко, відхилень від вимог до оформлення немає. Накреслення букв та цифр у роботі правильне. Інколи припускається 1 грубої чи 1 негрубої помилки.
                  На уроках природознавства   учениця  правильно відповідала на всі запитання, показала, що може застосувати здобуті знання в нестандартних ситуаціях, пояснити найпростіші закономірності природних явищ. Учениця легко сприймає творчі завдання, що вміщені у зошиті та підручнику.
                   Учениця   має уявлення про різні види технічної творчості. Виявляє позитивне ставлення до праці при наявності завдань пошукового типу з технічного і художнього конструювання. Віддає перевагу творчим завданням за власним задумом. Художньо – образне мислення високо розвинуто.
                 Учениця   виконує фізичні вправи та контрольні навчальні нормативи на високому рівні.

                                                                                Вчитель                          

ХАРАКТЕРИСТИКА
                                                                 учня 1 класу

СЕРЕДНІЙ РІВЕНЬ
На кінець навчального року учень показав середній  рівень уміння читати. Читає плавно складами, усвідомлює фактичний зміст лише з допомогою вчителя. Темп читання ......... слів за хвилину, що  на 5 – 7 слів нижче  від нормативного. Припускається 3-5 мовних помилок. Під час переказу твору зосереджує увагу лише на подіях, хоч не завжди, розуміє, як вони між собою пов’язані. Учень точно, як у тексті, називає окремих персонажів, може з допомогою вчителя розрізнити основні жанри вивчених творів. Під час декламування віршів напам’ять припускається мовних помилок, а також помиляється в інтонуванні кінця речень.
              При  оцінюванні рівня сформованості  знань з рідної мови учень показав середній рівень. Школяр будує розповіді за картиною, опорними словами, описи нескладних предметів, які відзначаються певною зв’язністю, але збідненим змістом. Неповно розкриває головну думку, є недоліки в структурі тексту, допускає 6-8 орфографічних помилок, або помилок у побудові речень. Диктанти пише розбірливо, але неохайно, з відхиленнями в накресленні літер. Допускає 5-7 помилок. Техніка письма сформована, але не повністю (часто міняє положення руки). Букви у тексті переважно рівномірні., але є значна кількість відхилень у написанні букв та їх поєднань Дотримується гігієнічних правил письма частіше під контролем учителя, ніж самостійно. Письмові роботи в зошиті виконує з частими відступами від правил їх оформлення, допускає 5-7 орфографічних та пунктуаційних помилок.
              Щодо  навчального матеріалу з математики учень показав середній рівень  його засвоєння. Він знає десятковий склад чисел, вміє записувати двоцифрові числа у вигляді суми розрядних доданків. Знає назви компонентів множення і ділення, вміє виконувати за зразком дії додавання та віднімання в межах 100 (усно й письмово). Також знає одиниці довжини, вартості, часу, маси. При розв’язуванні простих задач припускається помилок, а складені задачі на 2 дії розв’язує з допомогою вчителя. Учень знає напам’ять окремі табличні випадки додавання та множення. Використовує свої знання під час виконання математичних завдань. Письмові роботи пише розбірливо, але є значна кількість відхилень у написанні букв та цифр. Інколи відхиляється від вимог до культури оформлення письмових робіт з математики. Припускається 5-7 грубих помилок.
                   На уроках природознавства учень на репродуктивному рівні може відтворити незначну частину навчального матеріалу, доповнює і уточнює свою відповідь за навідними запитаннями вчителя. Потребує допомоги вчителя у проведенні спостережень, дослідів, практичних робіт, виконанні завдань в зошиті.
                   На уроках праці виконує завдання у відповідності до технологічних карток. Правил безпеки праці не порушує. Виконує завдання у відповідності то технологічних карток. За зразком конструює та оздоблює вироби. Художньо – образне мислення розвинуто  слабо.
                  Здатний виконати окремі контрольні нормативні показники та вправи комплексного тесту оцінки стану фізичної підготовленості.
                                                                     Вчитель

ХАРАКТЕРИСТИКА
учня 1 -     класу

ДОСТАТНІЙ РІВЕНЬ
На кінець навчального року учень показав достатній  рівень уміння читати. Учень читає плавно, правильно словами – складами у темпі .........слів за хвилину. Усвідомлює зміст твору з незначною допомогою вчителя, основну думку – під керівництвом педагога. Допускає неточності у словесному вираженні свого ставлення до подій, вчинків персонажів. Практично розрізняє твори за жанрами (з незначною допомогою вчителя). Під час декламування віршів іноді неправильно регулює темп читання і силу голосу.
      При оцінюванні рівня сформованості  знань з рідної мови учень показав  достатній рівень. Учень досить вправно будує розповіді за картиною, опорними словами і зачином, описує нескладні предмети. У текстах, що він складає, наявні всі складові частини, але допущено 3 – 5 орфографічних помилок, або у будові речень і вживанні слів. Диктанти пише чітко, але є окремі відхилення від правильного накреслення літер та їх сполучень. Допускає 2-4 помилки. Техніка письма майже відпрацьована. Письмо відносно якісне. Гігієнічні правила старається виконувати. Рукописний текст читається темп письма достатній. Письмові роботи переважно виконуються акуратно, однак іноді відступає від правил оформлення робіт, допускає 2-4 помилки.
            Щодо  навчального матеріалу з математики учень показав достатній рівень  його засвоєння. Він вміє читати і записувати суми, різниці, добутки, частки чисел. Вміє знаходити значення виразів на дві дії. Розв’язує прості задачі та складені задачі на 2 дії, вміє складати та розв’язувати обернені задачі до простих задач. Знає співвідношення між одиницями довжини, вартості, часу та використовує їх під час розв’язування задач. Учень знає таблиці складу чисел, арифметичних дій, а саме додавання та множення.  Правильно використовує ці знання при розв’язуванні математичних завдань, але інколи припускається помилок. Письмові роботи виконує охайно, відхилення від вимог до оформлення письмових робіт незначні. Записи робить розбірливо, букви та цифри зображені в цілому правильно. У роботі припускається 2 – 4 помилок.
На уроках природознавства учень в основному послідовно, логічно, самостійно відтворює навчальний матеріал, але допускає окремі неточності. Самостійно спостерігає, виконує завдання у зошиті, практичні роботи, хоч результати їх не зовсім точні або неакуратно оформлені.
            Позитивне ставлення до праці виникає при наявності репродуктивно-пошукових завдань з художнього і технічного конструювання. Уміє самостійно планувати послідовність художньо-трудових дій. Самостійно працює за технологічними картами. Оздоблює вироби за власним задумом з дотриманням естетичних вимог. Художньо – образне мислення достатньо розвинуто.
Учень володіє технікою виконання фізичних вправ, виконує контрольні навчальні нормативи і вимоги, вправи для обов’язкового повторення і домашніх завдань.
                                                            Вчитель

ХАРАКТЕРИСТИКА
учня 1 -     класу

ПОЧАТКОВИЙ РІВЕНЬ
               При оцінюванні  рівня  графічних навичок письма і дотримання гігієнічних правил письма  учень показав початковий рівень. Списаний текст читається нелегко. Літери пререважно непропорційні, нахил літер різний, зустрічається дзеркальність , друковані літери замість рукопистних, поєднання букв відсутнє чи переважає неправильне. Лінійності майже не дотримано. Допускається  4 і більше орфографічних помилок.
              Щодо  навчального матеріалу з математики учень показав початковий  рівень  його засвоєння. Він може читати, записувати і порівнювати числа в межах 20. За допомогою вчителя розв’язує найпростіші приклади і задачі. Він розпізнає геометричні фігури, вміє схематично їх зображувати. Математичні завдання учень виконує під керівництвом вчителя. Погано знає таблиці складу числа, додавання в межах 10. Знання засвоєні лише на рівні вмінь. При виконанні письмових робіт є багато відхилень від вимог до культури оформлення робіт з математики. Спотворені форми більшості цифр і букв, не витримується однаковий нахил та розмір їхнього написання. Припускається 8 і більше грубих помилок.
              На кінець навчального року учень показав початковий  рівень уміння читати. Він читає відривними складами, окремі слова – плавно складами. Темп читання  - на 10 і більше слів нижчий від нормативного. Частково усвідомлює зміст прочитаного. Утруднюється в повному обсязі  вивчити напам’ять вірш та виразно його продекламувати.

Структура уроків різних типів у початкових класах
Урок засвоєння нових знань учнів
1. Перевірка домашнього завдання.
2. Актуалізація та корекція опорних знань учнів.
3. Повідомлення теми, мети й завдань уроку.
4. Мотивація учіння школярів.
5. Сприймання й усвідомлення учнями фактичного матеріалу.
6. Осмислення зв'язків і залежностей між елементами виучуваного.
7. Узагальнення й систематизація знань.
8. Підсумки уроку.
9. Повідомлення домашнього завдання.
Урок формування вмінь і навичок
1. Перевірка домашнього завдання.
2. Актуалізація та корекція опорних знань, умінь і навичок учнів.
3. Повідомлення теми, мети й завдань уроку.
4. Мотивація учіння школярів.
5. Вивчення нового матеріалу (вступні, мотиваційні й пізнавальні вправи).
6. Самостійне застосування учнями знань у стандартних ситуаціях 9тренувальні вправи за зразком, інструкцією, завданнями).
7. Творчий перенос знань і навичок у нові ситуації 9творчі вправи).
8.  Підсумок уроку.
9. Повідомлення домашнього завдання.
Урок застосування знань, умінь і навичок
1. Перевірка домашнього завдання.
2. Актуалізація та корекція опорних знань, умінь і навичок учнів.
3. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.
4. Мотивація учіння школярів.
5. Осмислення змісту й послідовності застосування способів виконання дій.
6. Самостійне виконання учнями завдань під контролем і за допомогою вчителя.
7. Звіт учнів про роботу та теоретичне обгрунтування одержаних результатів.
8. Сприймання й усвідомлення учнями фактичного матеріалу.
9. Підсумки уроку.
10. Повідомлення домашнього завдання.
Урок узагальнення й систематизації знань
1. Повідомлення теми, мети й завдань уроку.
2. Мотивація учіння школярів.
3. Відтворення й узагальнення понять і засвоєння відповідної їм системи знань.
4. Узагальнення та систематизація основних та теоретичних положень і відповідних ідей науки.
5. Підсумки уроку.
6. Повідомлення домашнього завдання.
Урок перевірки й корекції знань, умінь і навичок
1. Повідомлення теми, мети й завдань уроку.
2. Мотивація учіння школярів.
3. Перевірка  знання учнями фактичного матеріалу й основних понять.
4. Перевірка осмислення учнями знань і ступеня їх узагальнення.
5. Застосування учнями знань у стандартних і змінених умовах.
6. Збір виконаних робіт, їх перевірка, аналіз та оцінювання.
7. Підсумки уроку.
8. Повідомлення домашнього завдання.
Комбінований урок
1. Перевірка домашнього завдання практичного характеру, перевірка раніше засвоєних знань.
2. Повідомлення теми, мети й завдань уроку.
3. Мотивація учіння школярів.
4. Сприймання й усвідомлення  учнями нового матеріалу.
5. Осмислення, узагальнення, систематизація знань.
6. Підсумки уроку.
7. Повідомлення домашнього завдання.

Ви починаєте крокувати сходинками шкільної науки. А перші кроки, звісно ж, надто невпевнені і важкі: щось не з першого разу виходить, десь не зрозуміли, як виконувати роботу, а про це просто ніде прочитати!
http://rozumniki.at.ua/we100.gif      Як правильно підписувати зошит?
    У 1 та 2 класах зошити підписує вчитель; у 3 – 4 класах  це роблять учні.
Зошит 1
з української мови
учениці (учня) 2 – В класу
Великомостівський НВК
"загальноосвітня школа І-ІІІ ст.ліцей"
Авдєєвої Олесі

http://rozumniki.at.ua/we100.gif      Як зазначати дату та вид роботи?
     У письмовій роботі з мови або математики треба зазначати дату виконання роботи (починаючи з 2 класу; яка це робота (класна чи домашня), вид завдання (вправа, твір, задача, приклади тощо).
      У  кінці заголовків кома не ставиться.
 7 жовтня
 Класна робота
 Задача 35
http://rozumniki.at.ua/we100.gif     Як виправляти помилку?
      Щоб виправити невірно написану літеру чи цифру, треба помилку закреслити навкіс (справа наліво), користуючись ручкою, а не олівцем, і зверху написати потрібну літеру чи цифру, теж ручкою.
http://rozumniki.at.ua/we100.gif   Чи можна помилку брати в дужки?
     Якщо треба замінити слово, словосполучення, речення чи приклад, його закреслюють тонкою горизонтальною лінією, а в дужки не беруть, оскільки дужки є пунктуаційним знаком. 
http://rozumniki.at.ua/we100.gif  Як треба оформлювати роботу в 1 класі?
       У період навчання грамоти (у 1 класі) дату виконання завдання, назву виду роботи (класна чи домашня) учні не пишуть.


http://rozumniki.at.ua/we100.gif Скільки рядків треба залишат  між класною і домашньою роботою?
     Між заключним рядком тексту  однієї роботи і початком наступної слід пропускати два робочих рядки( українська мова).
  http://rozumniki.at.ua/we100.gifДе починати робити записи на новій сторінці?
    Записи на новій сторінці треба починати робити з першого рядка (українська мова)
З другої повної клітинки (математика)

http://rozumniki.at.ua/we100.gif Чи треба пропускати рядок між датою і назвою роботи?
    Між датою і назвою роботи, між назвою та видом роботи, між видом роботи і заголовком рядок не пропускають( українська мова)
http://rozumniki.at.ua/we100.gif Чи можна залишати вільні рядки в кінці сторінки?
   Якщо залишаються вільні рядки, то їх використовують для завдань на розсуд вчителя. Початок запису тексту і його заголовок виконують на одній сторінці.
http://rozumniki.at.ua/we100.gif Де треба починати записувати дату, назву роботи та її вид?
   Запис дати і виду  роботи розміщують посередині робочого рядка. На 10 клітинці в зошиті з математики.
http://rozumniki.at.ua/we100.gifСкільки клітинок треба пропускати між класною і домашньою роботою?
    Між заключним рядком завдання однієї письмової роботи і початком наступної роботи слід пропускати чотири клітинки.
http://rozumniki.at.ua/we100.gifДе слід розпочинати запис математичних завдань?
     Запис математичних завдань слід розпочинати на другій повній клітинці зверху та на другій клітинці від поля чи згину сторінки зошита.
http://rozumniki.at.ua/we100.gif Кільки клітинок слід попускати між записами?
    Між записами дати, назви роботи пропускають одну клітинку.

http://rozumniki.at.ua/we100.gif Як писати цифри і літери?
              1. Цифри і літери треба писати похило.
         2. Кожну цифру, знак, літеру записують в окремій клітинці.
         3. Для написання дужок теж відводять одну клітинку.

http://rozumniki.at.ua/we100.gif  Яка повинна бути висота літер та цифр?
         1. Цифри повинні бути заввишки одна клітинка;
         2. Малі літери у 1-2 класах пишуть заввишки одна клітинка, а у 3 – 4 класах – 2/3 клітинки.
         3. Великі літери треба писати заввишки півтори клітинки.

http://rozumniki.at.ua/we100.gif  Які правила написання найменувань?
Найменування одиниць величин пишуть повністю у запинанні задачі та після словесного запису числа:
 (В одному ящику 14кг цукерок? Скільки кілограмів груш завезли?)
Після чисел найменування пишуть скорочено:
Без крапки: 2 мм ,3 см, 4 дм, 4м, 6 кг, 7г, 8кг, 9ц, 10 т, 12 с, 13 хв, 14 год;
- Крапка ставиться після скороченого запису найменування грошової одиниці: 20 грн.  35 к.

http://rozumniki.at.ua/we100.gif  Які існують правила скорочення?
           1.      Одиниці швидкості скорочено записують так: 14 м/с     60 км/год
           2.      Одиниці площі записують так: 15     26  (висота цифри «2» біля літери – ½ клітинки)
           3.      Назви предметів біля цифри записують скорочено, за правилами скорочень:
 35 з. (зошитів) – до першої голосної;
17 ол. (олівців0 – до другої голосної.
У відповіді до задачі назву предмета пишуть повністю:
Відповідь: купили 24 олівці.
Цікаві  завдання 
для розвитку навичок читання
                       Складові таблиці.
1.  Променеві  таблиці.
2.  Замість крапок  встав букви так, щоб вони були закінченням усіх слів.
3.  Гра «Склади слова»
4.  Гра «Влуч у ціль»
5.  Відшукай   паліндроми
6.  «Буква загубилася»
7.  «Веселий старт»
8.   Читалочки – анаграми
9.  «Розшифруй та прочитай слова»
10  Вправа   «Чарівний  ланцюжок
11 Вправа «Піраміда»
12.  Вправа  «Пастка»
13. Гра   «Не помились !»
14. Гра «Швидко читай , чітко вимовляй !»
15. Вправа  «Відгадай слова»
16. Знайди «зайве» слово. 
17. Вправа «Намистинки»
18. «Знайди пару»
19. «Знайди пару»
20. «Шифрувальник».
21.«Суцільні тексти»
22. Деформовані тексти
1.   Складові таблиці.
           Вивчаючи поступово букви українського алфавіту,  учителю пропонується ввести роботу зі складовими таблицями. Під час читання яких, можна ставити перед учнями різні завдання. Наприклад: вчитель називає конкретну букву ,і говорить, як слід читати – стовпчиками чи рядочками, «ланцюжком» чи  «хором». Також можна змінювати силу голосу та швидкість читання.


а
о
у
е
і
б
ба
аб
аба
бо
об
обо
бу
уб
убу

бе
еб
ебе
бі
іб
ібі
в
 ва
ав
ава
во
ов
ово
ву
ув
уву
ве
ев
еве
ві
ів
іві
г
га
аг
ага
го
ог
ого
гу
уг
угу
ге
ег
еге
гі
іг
ігі
ґ
 ґа
аґ
аґа
ґо
оґ
оґо
ґу
уґ
уґу
ґе
еґ
еґе
ґі
іґ
іґі
д
 да
ад
ала
до
од
одо
ду
уд
уду
де
ед
еде
ді
ід
іді
ж
жа
аж
ажа
жо
ож
ожо
жу
уж
ужу
же
еж
еже
жі
іж
іжі
з
за
аз
аза
зо
оз
озо
зу
уз
узу
зе
ез
езе
зі
із
ізі
к
ка
ак
ака
ко
ок
око
ку
ук
уку
ке
ек
еке
кі
ік
ікі
л
ла
ал
ала
ло
ол
оло
лу
ул
улу
ле
ел
еле
лі
іл
ілі
м
ма
ам
ама
мо
ом
омо
му
ум
уму
ме
ем
еме
мі
ім
імі
н
на
ан
ана
но
он
оно
ну
ун
уну
не
ен
ене
ні
ін
іні
п
па
ап
апа
по
оп
опо
пу
уп
упу
пе
еп
епе
пі
іп
іпі
р


ра
ар
ара
ро
ор
оро
ру
ур
уру
ре
ер
ере
рі
ір
ірі
с
са
ас
аса
со
ос
осо
су
ус
усу
се
ес
есе
сі
іс
ісі
т
та
ат
ата
то
от
ото
ту
ут
уту
те
ет
ете
ті
іт
іті
ф
фа
аф
афа
фо
оф
офо
фу
уф
уфу
фе
еф
ефе
фі
іф
іфі
х
ха
ах
аха
хо
ох
охо
ху
ух
уху
хе
ех
ехе
хі
іх
іхі
ц
ца
ац
аца
цо
оц
оцо
цу
уц
уцу
це
ец
еце
ці
іц
іці
ч
ча
ач
ача
чо
оч
очо
чу
уч
учу
че
еч
ече
чі
іч
ічі
ш
ша
аш
аша
шо
ош
ошо
шу
уш
ушу
ше
еш
еше
ші
іш
іші
щ
ща
ащ
аща
що
ощ
ощо
щу
ущ
ущу
ще
ещ
еще
щі
іщ
іщі
4. Гра «Склади слова»

Чо                                  соко
Кра                                шки
Ви                                  са
Со                                  бечуть
Небе                               нце
Пта                                са
Ще                                 чуть
Чай                                вен
Пла                                ки
5. Гра «Влуч у ціль»

Мило                             ьнік
Небо                              йарк
Кінь                               отат
Село                              літс
Віра                               амам
Край                              арів
Стіл                               обен
Міст                               абаб
Мама                             агон
Тато                               тсім
Баба                              олим
Нога                              олес
        Такі ігри  краще проводити  у вигляді змагання. Гра розвиває швидкість, уважність і стимулює дитину до перемоги, а отже до удосконалення навичок читання.

6. 
Відшукай   паліндроми

                                               Око
  Дід                                        вів                                          вимив
  Жир                                      ніс                                          вилив
  Жар                                  біг                                               вишив
  Біб                                         ліг                                          виїв
  Кит                                         вив                                        вирив
  кок                                         сів                                          випив
               Слова для довідки: еге, ага, тут, пуп, дід, піп, око, Пилип, Алла, Аза, Ада, корок, потоп, наган, зараз, шалаш .
7. «Буква загубилася»
В цих словах замість рисок  уявляй  букву «а» і прочитай їх.
М-м-,  б-б-, б-нк-, м-вп-, б-з-р, ф-рб-, х-л-т, хм-р-, ч-б-н, ч-шка, ч-йк-, к-н-рк-, л-в-нд-,  -кв-л-нг, б-кл-ж-н .
В цих словах замість рисок уявляй букву «е» і прочитай їх.
Л-в, ф-н, ж-л-, б-р-г, с-кр-т, с-рц-, ск-л-т, ф-рм-р, ч-р-п, м-ч, н-рв, н-р-ст, ш-д-вр, С-м-н.
В цих словах замість рисок уявляй букву «о» і прочитай їх.
  М-л-к-, з-л-т-, -к-, г-р-д, б-л-т-, к-р-ль, с-м, ч-л-, с-н, п-т-п, р-т, к-л-, г-л-сн-, с-л- .
8. «Веселий старт»
В кожному слові читай тільки першу букву.
 Тінь, афіша, кінь, асфальт, воля, жито, егоїст, вправа, дно, атака, чобіт, арфа, село, омар, бант, апетит, черевик, ангел.
       В кожному слові читай тільки другу букву.
Агент, клас, сало, одяг, льон, ткач, томат, сніг, в’яз, квас, сіно, сварка, оса, горе, тмин, сам, університет, мер, масло, струм, сом, іграшка, зозуля, емаль.
Завдання слід виконувати швидко і уважно. Вчитель проводить словникову роботу незнайомих слів.
9. Читалочки – анаграми

3
4
5
6
2
1
г
л
о
б
у
с
5
4
3
2
1
6
г
о
л
о
в
а

3
2
4
5
1
 с             
и
л
а
ч
3
2
4
1
5
ч
о
в
н
и
1
4
5
2
3
з
л
и
в
а
  
3
4
2
1
5
с
т
у
п
а
5
3
4
2
1
о
с
л
и
к

  3
2
1
4
5
з
і
р
к
а
3
5
1
4
2
ш
а
ш
к
и
3
2
1
4
5
л
и
п
к
а


1
2
5
3
4
в
і
к
н
о



3
2
1
4
т
і
л
о

 3
2
1
4
н
и
в
а
 3
4
2
1
ф
а
р
а
3
4
5
1
2
б
а
н
к
а
2
3
4
1
с
е
л
о

3
4
5
2
1
с
о
с
н
а
         Цей вид вправ розвиває уважність і зосередженість. Для покращення швидкості і активності учнів можна виконувати завдання під девізом  «Хто швидше!».
10.       «Розшифруй та прочитай слова»
        513624        3241          34215              312            13425            3214         346251
         акшнат        елнк          бреза              бду            оикса                пила         яцакіа
        Слова можна добирати залежно від класу, навичок дітей  та теми , яка вивчається на уроці.
11.          Вправа   «Чарівний  ланцюжок»
Мак – рак – бак – лак – гак – так – сак .
Тік – сік – бік – рік – вік – лік – пік .
Мило – шило – жило – нило – пило – рило .
Вата – хата – Ната – лата – тата .
Пити  – шити – лити – мити – жити = рити .
Гірка – дірка – зірка – мірка – нірка .
Лавка – лапка – ланка – ласка – латка .
Завдання дітей полягає у тому, щоб прочитати якомога швидше і безпомилково.
12.       Вправа «Піраміда»
                                          Кру     ●       па
                                        Оли      ●          ва
                                     Бра             ●            ти
                                  Тра             ●               ва
                                Кри              ●                 ло
                            Оло                  ●                    во
                          Гри                     ●                       ва
                       Кри                       ●                          га
                   Смо                            ●                            ла
                 Гай                               ●                               ка
              Зем                                  ●                                  ля
           Кро                                     ●                                     ти

                                        Гріз            ●                   ний
                                  Смир               ●                       ний
                                Стру                  ●                мок
                            Дзво                      ●                              ник
                        Стри                          ●                       бок
                    Скри                              ●                                   паль
                Скру                                   ●                                     тив
             Трам                                      ●                               вай
          Стов                                          ●                                            бур
       Слов                                         ●                                            ник
    Дзві                                                 ●                                                нок
         Такі завдання допомагають розширити площу зорового сприймання та зосередженість. «Піраміди» можна ускладнювати збільшенням відстані між складами та розміром слів.
 12. Вправа  «Пастка»
Глиб – гриб                                   клен – клин
Плід – пліт                                     зміст – зріст
Плач – плащ                                 гість – вість
Сніг – сніп                                      краб – граб
Звір – збір                                      грім – грам
Грак – граб                                    сталь – стиль
Град – грам                                   балка – палка
   Читати пари слів можна з різною швидкістю та силою голосу.
   13. Гра   «Не помились !»
Лис                              гра                             син                            метр
Лист                            граб                           синь                          метро
Кед                              жар                            банк                         лото
Кедр                            жарт                          банка                       лоток
Пар                             їжа                                 буря                      міст
Парк                           їжак                               буряк                   місто
Зуб                              лан                                 ром                       корова
Зубр                            лань                            ромб                        коровай
    14. Гра «Швидко читай , чітко вимовляй !»
Мак – лак – рак                            ліс – лис                 коза – коса
Кит – кіт – кут                         суп – сук                       липа – лапа
Син – сир – сич                       лук – люк                    рука – ріка
 Ріг – рід – рій                          сік – сім                        клен – клей
 15. Вправа  «Відгадай слова»
Вликй  бдинк, всока  бшта, ціква  кнга, тонкй  ствбур, тжка  прця, шкльний  урк,
куцй   хвст.
        Такі вправи допомагають розвинути логічне мислення школярів і  стимулюють активність учнів на уроці. Читати можна «ланцюжком» або «дощиком».
16.Прочитай. Знайди «зайве» слово. Поясни, чому воно зайве.
1)    Слон, тигр, курча, мавпа, жирафа.
2)    Вчитель, лікар, продавець, директор, сестра.
3)    Мужній, сміливий, охайний, хоробрий, сильний.
4)    Веселий, солодка, смачний, розумний, чарівний.
5)    Кіт,миша, стіл, сорока ,риба.
6)    Струмок, струмочок, струм.
7)    Співає, слухає, спів, йде, крокує.
8)    Будинок, будити, побудував, будова, будівництво.
9)    Вишиває, малює, грає, бурхливі, читає.
  17. Вправа «Намистинки»
В цих словах склади великі букви справа наліво і знайдеш назви казок.
1)    Катя, Оля, Борис, Олег, Ліда, Олена, Костя.
2)    Андрій, Кирило, Петро, Ірина,Руслан.
3)    Олександр, Корній, Розалія, Ігор, Світлана.
4)    Антон, Кузя, Чарльз, Олексій, Лілія, Анна, Степан, Уляна, Роман.
5)    Аліса, Кіндрат, Чук, Ольга, Володя, Оксана, Марія, Йосип, Юля, Дана.
6)    Валентина,Еліза, Люба, Раїса, Аза, Цезар.
7)    Анна, Зоя, Едуард,  Римма, Ельвіра, Дмитро – Аркадій, Захар, Олег, Ксенія.
8)    Адам, Богдан, Артем, Жанна, Арсен, Ніна, Валерія, Іван, Руслан, Алла, Цибуліно.
18.    «Знайди пару»
           Прочитай частину вірша в першому стовпчику ,а в другому – знайди його закінчення.

Тихо спить собі ведмідь                                        здоровенна голова.
Сива кізка скік та скік                                    слово «мама» написало.
Стоїть баба снігова                                          щоб родило житечко.

Ой мороз, який мороз!                                           хтось надворі гупотить.
По снігу дівча гуляло,                                     через річку на той бік.
Сійся жито і пшениця                                      треба взяти нам лопату.
Принесла я вам літечка,                                        лиш над містом сонце встане.
Щоб город пара копати                                         всіх пташок проймає дрож.
Ти прокинься рано-рано                                 шкідників ним добуває.
Дзьоб міцний і гострий має                             буде дітям паляниця.

 19. Дітям подарували гарні іграшки. Тарасику подарували тигра,  а Каті – кошеня. А що подарували іншим дітям?

Тарас                                                  хом’ячок
Павлик                                               тигр

Христина                                           кошеня
Світлана                                            папужка
Катя                                                      єнот
Микола                                               лисичка
Богдан                                                собака
Люба                                                    мишка
Євгенія                                                 оленятко
Оксана                                                 білка

20. «Шифрувальник».
Розшифруй та поясни значення прислів’їв .
Хто   то      рід      до       мує      сло     той      ба     обі     три    ко      ва      га      цяє
1      4         8      12      14        10        7        2       5       13    9      11      3         6
   ( Хто багато обіцяє, той рідко слова дотримує.)
      По       гу      сам      то      зе       бо       ка      до      у       ло       лі      зує      ро      а
       1          6         8                           12         14              10        2     4        9                          11           13       3         5        7
       ( Показує дорогу, а сам у болото лізе.)
Пта      ні      кра       шка       а      лю      на      зна      ди      ннями       ріям      на
     1       5         3           2        7      8       4        11        9                      12 6            10
(  Пташка красна пірям ,а людина знанням.)
21.  «Суцільні тексти»
                                                        Білка                              
 МибачиливлісібілкущострибалазгілкинагілкуВонаживевдуплістарогодубаВосенибілочказбираєназимугрибиСтрибненаземлюзнайдегрибсхопитьйогоінесенадеревоПоспішаєробитьзапасиназиму.
                                                       Єгор
ЄгорпершокласникВінходитьдошколиУЄгораєдругЄвгенЇмдужеподобаютьсяурокималюванняЄгормалюєєнотааЄвгенмалюєлітнєсонечкосинєнебоібагатоквітів.
22.    Деформовані тексти
                                                    ниСичка
       двоНарі  лобу  нохолод, пташіц й хозатілося гріпотись , а тирквака у іквні лабу ненавідчи. бутьМа, ещ й тиїс лахоті.

        Після таких вправ  потрібно перевірити усвідомлення прочитаного, поставивши кілька запитань за змістом.
Рекомендована  література на літні канікули

1 клас 
1. Андрусяк І. «Зайчикова книжечка».
2. Буцень О. «Зараз», «Горобчик».
3. Будяк А. «Неболейка».
4. Вишня О. «Любіть книгу».
5. Голобородько В. «Віршів повна рукавичка».
6. Забіла Н. Казки.
7. Ільченко О. «Пригоди динозавриків»,
«Мандрівка дощинки»,  «Де живуть тварини».
8. Кіркегор О. «Отто-носоріг»
9. Коломієць Т. «Гарна хатка у курчатка».
10. Лущевська О. «Втеча».
11. Малкович І. «Останній розява.
12. Пантюк С. „Неслухняники”.
13. Павленко О. «Абетка ярмарок».
14. Січовик І. «Весела грамота».
15. Сняданко Н. «Країна поламаних іграшок».
16. Українські народні казки.
17. Чуб Н. «Поні, який хотів побачити море».
18. Ярмиш Ю. «Їжачок та соловейко».

 3 клас

1.В. Нестайко «Одиниця з обманом»

2.В. Сухомлинський «Квітка сонця» (збірки оповідань)

3. М. Трублаїні. Збірки оповідань про Волоханя.

4. М. Твен «Пригоди Тома Сойєра»

5. Г. К. Андерсен. Казки

6. О. С. Пушкін. Казки

7. Ніна Куфко, Неля Шейко-Медведєва. П’єси – казки.

8. Легенди та міфи народів світу

9. І. Крилов, Л. Глібов, Езоп. Байки

10. Дж. Стронг «Гармидер у школі», «Ракета на чотирьох лапах»

11. Саша Чорний «Щоденник Фокса Міккі»

12. С. Дерманський «Чудове чудовисько»

13. Лідія Чарська «Нотатки маленької гімназистки»

Тренажер з правопису української мови
http://webpen.com.ua/#exercises
Cамоаналіз уроку вчителя:
http://natalianemirovska.blogspot.com/2017/01/blog-post_30.html
Вправи на закінчення уроку:
https://drive.google.com/file/d/0B96HK4pCNHMvVE9mc2hBVi0yN2M/view
Цікаві стратегії


КУБУВАННЯ
Алгоритм  складання:
1.    Опишіть це ...
2.    Засоціюйте це ...
3.    Порівняйте це ...
4.    Проаналізуйте це ...
5.    Знайдіть аргументи «за» і «проти».
6.    Застосуйте це...
Приклад  кубування
Козаки
1.  Козаки – воїни, які понад 300 років були охоронцями нашої землі.
2. Козаки – музика литаврів, гамір, сміх, галас, дотепні вислови, вершники на
конях, бій, блиск шабель, музика бою, свист куль, перемога, високі кургани,
насипані шапками.
3.  Неначе лавина в горах, яку ніщо не здатне спинити.
   (Неначе героїчна пісня, недоспівана, яку судилося проспівувати нам: вічна загадка таємниці героя-воїна).
4. З пісні; степу; дотепного гумору; іскристого сміху; віри в Бога; любові до Батьківщини; з  клятви, даної другу; з пам'яті нащадків; з віри в перемогу; з відданості Україні.
5.                «За»                                                             «Проти»
    Найсміливіші захисники                            Жорстокість, яка викликана
  України, яких не забудуть                                       тією епохою.
                 нащадки.
6. Вивчити історію, наблизитися до розгадки національного духу народу.
 
ДАЙМОНД

    Даймонд – творча  робота, семирядковий вірш.
                                                         Алгоритм складання:
Перший та останній рядки – іменники-антоніми.
Другий рядок  – 2 прикметника чи дієприкметника, що відносяться до першого іменника.
Третій рядок – 3 дієслова, що відносяться також до першого іменника.
Четвертий рядок – два протилежних за змістом непоширених речення, в якості підметів виступають іменники з першого та останнього рядків.
П'ятий та шостий рядки – дзеркально повторюють 2-ий та 3-ій, тільки відносяться вже до останнього іменника.
Приклад  даймонда
День
Ясний, світлий
Тішить, хвилює, бадьорить.
День світлий. Ніч темна.
Тужить, спустошує, заколисує
Похмура, темна


Ніч.

СЕНКАН
Алгоритм створення синкану – невеличкого твору
-характеристики героя літературного твору або явища

1-й рядок – ім’я героя;
2-й – визначальні слова, що характеризують героя;
3-й – стан героя, його дії;
4-й – фраза (слово), що свідчать про авторське ставлення до героя;


5-й – оціночний контекстуальний синонім до першого рядка.
Сенкан — це вірш, що складається з п’яти рядків.
Слово ”сенкан” походить від французького слова ”п’ять” і позначає вірш у п’ять рядків.


1. перший рядок має містити слово, яке позначає тему (звичайно, це іменник)
2. Другий рядок – це опис теми, який складається з двох слів (два прикметника)
3. Третій рядок називає дію, пов’язану з темою, і складається з трьох слів (звичайно це дієслова).
4. Четвертий рядок є фразою, яка складається з чотирьох слів і висловлює ставлення до теми, почуття з приводу обговорюваного.
5. Останній рядок складається з одного слова — синоніма до першого слова, в ньому висловлюється сутність теми, ніби робиться підсумок.
До уваги колег та батьків! За цим посиланням можна знайти правила оформлення творчого проекту в початковій школі:  http://obuchonok.com.ua/tytulniy-lyst


ВЧИМОСЯ ВИЗНАЧАТИ ЧАСТИНИ МОВИ В ТЕКСТАХ:
ІМЕННИКИ, ПРИКМЕТНИКИ, ДІЄСЛОВА.
А ДЛЯ ЦЬОГО ВИВЧІТЬ ПРАВИЛА:
1. СЛОВА, ЯКІ ВІДПОВІДАЮТЬ НА ПИТАННЯ ХТО? АБО ЩО? ОЗНАЧАЮТЬ НАЗВИ ПРЕДМЕТІВ. ЦЕ ІМЕННИКИ.
НАПРИКЛАД:
ХТО? ДІВЧИНА, ПЕРЕХОЖИЙ, ВЕДМІДЬ, СЕРГІЙ.
ЩО? ДОШКА, МОЛОКО, ПЕРЕХІД, РАДІСТЬ.

2. СЛОВА, ЩО НАЗИВАЮТЬ ОЗНАКИ ПРЕДМЕТІВ, ВІДПОВІДАЮТЬ НА ПИТАННЯ ЯКИЙ? ЯКА? ЯКЕ? ЯКІ? ЦЕ ПРИКМЕТНИКИ.
НАПРИКЛАД:
ЯКИЙ? ВЕСЕЛИЙ; ЯКА? ЩАСЛИВА; ЯКЕ? РАДІСНЕ; ЯКІ? ЗДОРОВІ.

3. СЛОВА, ЯКІ НАЗИВАЮТЬ ДІЇ ПРЕДМЕТІВ, ВІДПОВІДАЮТЬ НА ПИТАННЯ ЩО РОБИТИ? ЩО РОБИТЬ? ЩО РОБЛЯТЬ? ЩО РОБИВ? ЩО ЗРОБИВ? ЩО БУДЕ РОБИТИ? ЩО ЗРОБИТЬ? ЦЕ ДІЄСЛОВА.
НАПРИКЛАД:
ЩО РОБИТИ? РАДІТИ; ЩО РОБИТЬ? ПРАЦЮЄ; ЩО РОБЛЯТЬ? МАЛЮЮТЬ; ЩО РОБИВ? СПІВАВ; ЩО ЗРОБИВ? ВІДВІДАВ; ЩО БУДЕ РОБИТИ? БУДЕ ЗБИРАТИ, ЗБИРАТИМЕ; ЩО ЗРОБИТЬ? ПОЇДЕ.




ПАМ’ЯТКА РОБОТИ НАД ПОМИЛКАМИ
2 КЛАС)


1.     Встанови, на яке правило допущена помилка.
2.     Працюй над помилкою за даним алгоритмом.

1. Пропуск, заміна букв.
 Перепиши слово без помилки. Підкресли місце, де було припущено помилку. В дужках вкажи кількість звуків та букв в цьому слові. Поділи слово на склади, випиши голосні.
2. Перенос слова.
 Випиши слово. Поділи його на склади. Вкажи всі можливі способи переносу.
3. Буквосполучення дж, дз.
 Випиши слово правильно. Придумай 4 слова на те сполучення, в якому помилка. Вкажи всі важливі способи переносу цих слів.
4. Буквосполучення йо, ьо.
 Після голосного пиши буквосполучення йо, після приголосного - ьо. Випиши слово. Придумай 4 слова на те буквосполучення, в якому є помилка.
5. Подовження приголосних звуків.
 Випиши слово без помилки. Підкресли місце, де було припущено помилку. Придумай і запиши 4 слова з тим подовженим приголосним звуком, на який припущено помилку.
6. Букви я, ю, є, і, ь, що позначають м'якість приголосних звуків.
 Випиши слово. Придумай 5 слів з м'якими приголосними. Підкресли букви, що позначають м'якість приголосних.
7. Ненаголошені голосні [є], [и], що перевіряються наголосом.
 Випиши слово. Зміни його так, щоб ненаголошений голосний склад став наголошеним. Запиши перевірне слово. Підкресли букву ненаголошеного голосного.
8. Ненаголошені голосні [є], [и], що не перевіряються наголосом (словникові слова).
 Подивись у словник, запиши слово правильно. Усно склади з цим словом речення. Випиши 4 слова з ненаголошеними [є], [и], що не перевіряються наголосом.
9. Апостроф після б, п, в, м, ф, р перед я, ю, є, ї.
 Випиши слово правильно. Придумай і запиши 4 слова з апострофом в корені слова.
10. Знаки в кінці речення (. ? !).
 Склади речення правильно. Перебудуй речення у спонукальне (питальне).
11. Велика буква.
 Випиши слово правильно. Запиши 4 слова на дане правило.
12. Написання префіксів і прийменників.
 а) Випиши слова. Виділи префікс. Утвори від цього слова споріднені слова з різними префіксами.
 б) Між словом і прийменником встав інше слово. Придумай речення з тим же прийменником.
13. Помилка на невивчене правило.
Запиши слово правильно. Правопис запам'ятай. Склади речення з цим словом.

Увага!

      Роботу над помилками потрібно виконувати систематично, після отримання перевіреного вчителем зошита. Виписувати виправлені помилки з усіх класних і домашніх робіт, починаючи від останньої виконаної тобою роботи над помилками.



Довідник

Якщо є питання - пошукай відповідь тут!




Математика

Одиниці маси
1 кг = 1000 г
1 ц = 100 кг
1 т = 1000 кг
1 т  = 10 ц 
Для вимірювання менших довжин:
1 м = 1000 мм
1 дм = 100 мм
1см = 10 мм
1 дм = 10 см




Одиниці часу
1 рік - 365 (366) діб
1 рік - 12 місяців
1 місяць - 31 (30, 28(29)) діб
1 місяць - 4 тижні 
1 тиждень - 7 діб
1 доба - 24 год
1 год = 60 хв
1 хв = 60 с


Ще раз про збільшення(зменшення) числа в кілька разів

Задача1
Банка - 3 л
Бідон - ?, на 12 л більше, ніж банка.
Розв'язання
3+12=15 (л)
Відповідь: 15 літрів в бідоні. 
Задача2
Банка - 3 л
Бідон - ?, у 5 разів більше, ніж в банці.
Розв'язання
3х5=15 (л)
Відповідь: 15 літрів в бідоні.
Задача3
Бідон - 15 л
Банка - ?, на 12 л менше, ніж бідон.
Розв'язання
15 -12=3 (л)
Відповідь: 3 літри в банці. 
Задача4
Бідон - 15 л
Банка - ?, у 5 разів менше, ніж бідон.
Розв'язання
15 : 5=3 (л)
Відповідь: 3 літри в банці. 
Запам'ятай!
на...більше  +
на...менше   - 
у...більше    х
у...менше    :

Все про периметр. Це важливо!!!

Згадаємо, що таке периметр:
Периметр прямокутника - сума довжин його сторін.
Периметр дорівнює сумі усіх чотирьох сторін прямокутника; периметр дорівнює сумі довжини і ширини прямокутника, помножених на два.

Довжина - 6 см
Ширина - 4 см
Р (периметр) - ?
І спосіб: Р = 6 + 6 + 4 + 4 = ? (см) Обчисліть!
ІІ спосіб: Р = 6 х 2 + 4 х 2 = ? (см)
ІІІ спосіб: Р = (6 + 4) х 2 = ? (см)

Квадрат - це прямокутник у якого всі сторони рівні. 

Р = 6 + 6 + 6 + 6 = ? (см)          Обчисліть!

Знаючи таблицю множення:

Р = 6 х 4 =? (см)





Трикутник - геометрична фігура, в якій три кути, три сторони, три вершини.

АВ - 3 см
ВС - 4 см
АС - 5 см
Р - ?
Р = 3 + 4 + 5 = ? (см)       Обчисліть!




Як знайти компоненти дій множення, ділення. 
До теми "Розв'язування рівнянь"
                                       Множення 
Множник х Множник = Добуток
Множник = Добуток : Множник
Щоб знайти невідомий множник, треба добуток поділити на відомий множник.
Наприклад:
7 х а = 42
а = 42 : 7
а = 6
7 х 6 = 42
   42 = 42
                                                         Ділення
Ділене : Дільник = Частка
Ділене = Частка х Дільник
Дільник = Ділене : Частку
Щоб знайти невідоме ділене, потрібно частку помножити на дільник.
Наприклад:
Х : 2 = 6
Х = 6 х 2
Х = 12
12 : 2 = 6
6 = 6
Щоб знайти невідомий дільник, треба ділене поділити на частку.
Наприклад:
32 : Х = 8
Х = 32 : 8
х = 4
32 : 4 = 8
       8 = 8


Як знайти компоненти дій додавання, віднімання. До теми "Розв'язування рівнянь"
Додавання:
Доданок + Доданок = Сума
Доданок = Сума - Доданок
   Щоб знайти невідомий доданок треба від суми відняти відомий доданок.
Наприкдад:
х + 64 = 70
х = 70 - 64
х = 6
6 + 64 = 70
       70=70
Віднімання:
Зменшуване - Від'ємник = Різниця
Зменшуване = Від'ємник + Різницю
Від'ємник = Зменшуване - Різницю
   Щоб знайти невідоме зменшуване, треба до від'ємника додати різницю.
Наприклад:
х - 45 = 23
х = 45 + 23
х = 68
68 - 45 = 23
        23 = 23
Щоб знайти невідомий від'ємник, треба від зменшуваного відняти різницю.
Наприклад:
45 - х = 11
х = 45 - 11
х = 34
45 - 34 = 11
       11 = 11
Українська мова

Займенник, числівник, прислівник, частка - матеріал до вивчення в 4 класі!
Іменник




Порядок розбору слова за будовою
1. Змінити слово (один-багато) і виділити закінчення.
2. Визначити основу.
3. Підібрати спільнокореневі слова і виділити корінь.
4. Перед коренем виділити преффікс.
5. Між коренем і закінченням - суфікс.
Наприклад: загадка
1. Загадка - загадки - закінчення "а".
2. Основа - "загадк".
3. Гадати, вгадуй, гадка, загадковий. Корінь "гад".
4. Префікс "за-".
5. Суфікс "-к-".
Візьміть до уваги! Не у всіх словах присутні всі частини слова!
Наприклад: ліс - один корінь; виріс - слово без закінчення; мова - має тільки корінь і закінчення.

План за яким потрібно діяти, щоб встановити зв'язок між членами речення за допомогою питань
1. Вдумливо прочитайте речення, щоб визначити основу речення (підмет і присудок)та другорядні члени.
Ясні зорі засяяли в темному небі. 
  • основа речення;
  • другорядні члени речення.
2. Випишіть основу речення, зв'язавши підмет і присудок питанням:
Зорі (що зробили?) засяяли.
3. Випишіть "групу підмета" - слова, що залежать від підмета:
Зорі (які?) ясні.
4. Випишіть "групу присудка" - слова, що залежать від присудка:
Засяяли (де? в чому?) в небі.
5. Випишіть "групу другорядних членів речення" - слова, що залежать від другорядних членів.
В небі (якому?) темному.
План без прикладів запам'ятайте!
1. Підкреслити головні та другорядні члени речення.
2. Виписати словосполучення, з'єднавши слова питанням:
- головні члени речення.
- групу підмета.
- групу присудка.
- групу другорядних членів речення.

Синоніми й антоніми
Запам'ятайте правила:
1. Синоніми - слова близькі за значенням. 
Наприклад:
дім, будинок, хата; 
говорити, базікати, мовити;
старий, давній, колишній.
2. Антоніми - слова протилежні за значенням.
Наприклад:
день – ніч, назад – вперед, мокрий – сухий, працювати – ледарювати.

Про частини мови
Іменник
Важливе правило 1:
Іменники - це слова, які відповідають на питання хто? або що? і означають назви предметів.
Наприклад: (хто?) людина, тварина; (що?) небо, машина.
Важливе правило 2:
Назви людей і тварин відповідають 
на питання хто?
Назви всіх інших предметів відповідають 
на питання що?
Важливе правило 3: 
Іменники змінюються за зразком "один - багато", 
за числами.
Наприклад: учень - учні; школа - школи.

Речення за метою висловлювання бувають:
 Розповідні        
Питальні     
Спонукальні
За інтонацією:
 Окличні           
Неокличні

ТИПИ ТЕКСТІВ:

1. Розповідь ( про щось розповідає).
2. Опис (описує різні предмети).
3. Міркування (про щось міркує).

Розповідь і опис будуються так:

1. Зачин.
2. Основна частина.
3. Кінцівка.
Текст-міркування:
1. Твердження.
2. Доказ.
3. Висновок.

Правила переносу

  • Слова переносяться з рядка в рядок складами. Склад позначений однією буквою, не залишається в рядку і не переноситься: ака-ція, оси-ка, ірис, орел.

  • Букви й та ь під час переносу не можна відривати від попередньої букви: ліній-ка, лі-нійка, ляль-ка, ля-лька.

  • Буквосполучення дж, дз, йо, ьо під час переносу не розриваються: си-джу, кукуру-дза, кольо-ри, ма-йор.
  • Переносити слова з подовженими мякими приголосними можна по-різному: гіл-ля або гі-лля.
  • При переносі апостроф не відокремлюється від попередньої букви: бур’-ян, солов’-їний, комп’-ютер. 

Слова, значення, вимову і написання яких учні 
повинні засвоїти у 3 класі:


А
абрикос
адреса
айстра
автомобіль
агроном
акваріум
апельсин
апетит
асфальт
Б
банкір
бензин
бетон
бібліотека
В
велосипед
верблюд
вогнище
вокзал
Г
горизонт
гриміти
грім
 Д
депутат
дециметр
директор
Е
електрика
К
кипіти
кишеня
колектив
комбайн
комбайнер
комп’ютер
коридор
космонавт
криниця
кукурудза
М
метал
минулий
О
очерет
 П
пиріг
президент
пшениця
Р
радіо
С
сантиметр
секунда
спасибі
Т
тривога
Ф
фермер
Х
хвилина
Ч
черемха
черешня

Таблиця приголосних звуків української мови

Український алфавіт



Немає коментарів:

Дописати коментар