четвер, 26 січня 2017 р.

Аплікація з паперу.

 Виготовлення казкової композиції «Золота рибка»
Мета:закріплювати вміння та навички роботи з папером; розвивати в учнів творчу уяву, мислення, вміння фантазувати; виховувати  працьовитість, охайність, любов до
книжок, до читання.
Обладнання:мультфільм «Казка про золоту рибку»; зразки виробів; кольоровий картон; кольоровий папір; шаблони, ножиці, клей, пензлики, серветки для рук, ілюстраціїі з зображенням акваріумних рибок.








Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
         1. Оголошення теми та мети уроку
         — Сьогодні ми продовжимо працювати з папером. Переглянемо мультфільм «Казка про золоту рибку», а потім спробуємо виготовити аплікацію з кольорового паперу «Золота рибка».
         2. Конкурс «Назви казку за ілюстрацією» (за малюнками) (Див.Додаток на с. 3.)
— Молодці! Ви добре знаєте казки! А зараз ми переглянемо мультфільм «Казка про золоту рибку».
         3. Перегляд мультфільму «Казка про золоту рибку»
— Чи сподобався вам мультфільм?
— Чого він вас навчає?
— Чи шкода вам старої баби?
         4. Розповідь учителя
— Які цікаві відомості про риб ви знаєте?
— А знаєте ви, що... (На дошці — ілюстрації морських та річкових риб.)
·        У XIX ст. у Росії був виловлений сом завдовжки 4, 5 м, і важив він 347 кг. Найбільший же в світі сом був упійманий у річці Одер у Німеччині вагою 450 кг.
·        Найнебезпечніші і лютіші серед річкових риб — піраньї. Вони мешкають в річках Південної Америки і нападають на будь-яку живу істоту, що опинилася у воді, незалежно від її розмірів. У 1982 р. у Бразилії від них загинули 300 чоловік, що опинилися у воді в результаті корабельної аварії.
·        Довжина найменшої в світі річкової риби — карликової пандаки — складає7 мм, а вага — всього 4 г. Ця безбарвна і майже прозора рибка мешкаєв річках Південно-СхідноїАзії і Австралії.
·        Рекордсменом за швидкістю підводного плавання є риба-меч. Ця риба може виростати  до 6 м і мати массу тіла більше півтонни.  Переміщається  вона із швидкістю  урагану — до 130 км на годину! У неї страшна зброя — гострий меч, який утворений із зрощених кісток верхньої щелепи.
·        Риба-меч не раз наводила жах на мореплавців і рибаків, нападаючи на їх парусні судна і навіть на військові кораблі та пробиваючи своїм мечем корпус рибальських човнів. У кінці Другої світової війни її нападу піддався англійський танкер «Барбара». Півтораметровий меч цієї риби пробив корпус і застряг там. Проте риба зуміла висмикнути меч і кинулася в нову атаку. Її  розмір був приблизно 5 м, а вага близько 660 кг.
·        Серед риб, що нині мешкають у Світовому океані, неперевершеною по довжині і масі тіла є китова акула, що досягає в довжину 20 м. Особини такої величини не зважували (тільки спостерігали), але для порівняння можна вказати, що екземпляри завдовжки 12 м мали масу 14 тонн.
·        Китова акула — миролюбний морський гігант. Поволі пливучи в товщі води, вона як сачком, збирає своїм величезним ротом здобич (дрібних рачків, кальмарів та іншу дрібну рибу), і пропускаючи воду через дрібне сито своїх зябрових дуг, фільтрує їжу.
         Фізкультхвилинка
         5. Демонстрування та аналіз зразка
         Інструктаж учителя
— Розгорніть підручник на с. 43. Розгляньте зразок аплікації «Золота рибка». А тепер подивіться на дошку. Тут розміщені аплікації золотої рибки, які виготовляли учні, які навчалися раніше від вас. Бажаєте самостійно зробити таку красу? Що ж, до роботи!
·        Оберіть картон-основу із кольором, схожим на воду.
·        Виріжте з альбому-посібника на с. 35 шаблон рибки.
·        За шаблоном зробіть розмітку й виріжте з кольорового паперу силует рибки.
·        Зробіть надрізи на плавцях і хвості.
·        Проведіть по них ножицями або олівцем, щоб вони загнулися.
·        З паперу виріжте смужки різного кольору і прикрасьте тіло рибки.
·        Виріжте з паперу зеленого кольору водорості та наклейте їх на картон.
         6. Практична робота учнів
Якщо деякі учні хочуть по фантазувати, можна запропонувати їм створити рибку за власним задумом.
         7. Виставка та оцінювання робіт
— Розгляньте виставку робіт своїх товаришів.
— Чия робота сподобалася найбільше?
— Хто з учнів виявив фантазію?
— Яка рибка у вас вийшла?
III. ПІДСУМОК УРОКУ
— Над чим ми працювали сьогодні на уроці?
— Які прийоми роботи з папером закріплювали?
— Які цікаві відомості про риб запам’ятали?
— Розгляньте фотографії рибок у завданні 1 з альбому-посібника на с. 15.
— Якої форми у них тулуб і плавці?
— У які кольори розфарбувала їх природа?
— Позначте ту, яка вам більше за все сподобалася.
— Згадайте назви казок і мультфільмів, у яких рибки були головними героями.
— У завданні 2 оберіть та позначте, за допомогою яких інструментів можна «завити» плавці і водорості в аплікації «Золота рибка».
Додатокдо уроку
         Конкурс «Назви картку за ілюстрацією»


На городі що за черга?
Дід і баба тут стоять.
Тягнуть щось перед собою
І не витягнуть ніяк. (Ріпка)

Ти впізнаєш вмить її:
Одяг весь у попелі,
Мачуха все лається,
Сестри насміхаються. (Попелюшка)

Маленьке, сіреньке,
Біди наробило:
Щось біле, кругленьке,
Хвостиком розбило.
Сумує і плаче бабуся,
Дідусь витирає сльозу,
А курочка кудкудаче:
«Я вам золоте знесу. » (Курочка Ряба)

В’ється річка невеличка
Хлопчик у човні сидить.
З берега матуся кличе,
Щоб обідом пригостить.
І вгадать цього героя
Справа зовсім не складна.
Казка ця усім відома.
Про кого вона? (Про Івасика-Телесика.)

Хто кругленький і смачненький,
Із віконця скік та скік,
Втік від баби та від діда
До лисички на язик? (Колобок)

На голову глечик лисиця наділа,
Мерщій до річки поспішила,
Скоріше глечика сварити,
У річці жартуна втопити.
І не подумала лисиця.
Що і сама може втопиться. («Лисиця глечик»)

Сидить півник на печі.
Їсть смачненькі калачі.
Тут лисичка прибігає,
Мерщій півника хапає.
Біжить котик рятувати,
В лисиці півника забрати. («Котик і півник»)

Знайшов півник колосок,
Змолов борошна мішок.
Спік негайно у печі
Пиріжки та калачі.
Мишенят не пригощав,

Бо жоден з них не помагав. («Колосок»)
мультфім "Золота рибка"



Немає коментарів:

Дописати коментар