понеділок, 27 січня 2014 р.

Урок математики

Урок математики в 2 класі на шкільний конкурс «Мій найкращий урок».


Технологічна карта уроку
Навчальний предмет: математика
Тема: Вправи і задачі на засвоєння таблиць множення і ділення.                                     Розв’язування виразів.
Мета: поглибити знання вихованців з математики, закріпити табличне множення і ділення; розвивати мислення, увагу, пам’ять; виховувати зацікавленість, допитливість, інтерес до математики.
Обладнання:  ілюстрації до казки «Ріпка», пазли, мультимедійна презентація
Тип уроку: урок – казка
пп
Етапи уроку (заняття)
Хронометраж
Методичні прийоми, форми роботи
Змістова лінія уроку (заняття): запитання, задачі, вправи
Очікувані результати
І
Організаційний момент
1хв
  1. вірш
Сьогодні у нас незвичайний урок.
У казку сьогодні ми зробимо крок.
Із казкою ми зустрічались не раз.
І знову вона завітала до нас.

Учні
налаштовуються на роботу в класі.
ІІ
Повідомлення теми і мети уроку
1хв
1.Розповідь
Тема нашого уроку «Вправи і задачі на засвоєння таблиць множення і ділення. Розв’язування виразів.» Мета – поглибити знання з математики, закріпити табличне множення і ділення.

ІІІ
Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності учнів.
1хв
1. Загадка
-Діти, а урок у нас сьогодні
незвичайний, а казковий, послухайте  загадку і скажіть з якої це казки.
Всіх важніше вона в загадці,
Хоч і в погребі жила:
Ріпку витягти із грядки
Бабі з дідом помогла.(мишка із казки «Ріпка»)
Розгадування загадки.


1хв
  1. Бесіда
1.Назвіть головних героїв казки.
2.Так от, дітки, ці герої завітали до нас сьогодні на урок. Всі, крім мишки. А мишку ми повинні покликати самі. Але вона дужу принципова, і прийде тільки тоді, коли ви впораєтесь з усіма завданнями, які вам запропонують інші герої казки. А також за кожне виконане завдання ви отримаєте від героїв пазл, в кінці уроку з пазлів отримається зображення.
Учні називають головних героїв даної казки.
ІV
Закріплення вивченого матеріалу
2хв
1.                  Вправа «Мозковий штурм»

Отже, хто ж посадив ріпку? (дід). Так, дід є першим героєм казки, тому він перший пропонує вам своє завдання.

1.Як називається число, яке отримуємо у результаті ділення?(частка)
2.Як знайти невідоме зменшуване?(треба до різниці додати від’ємнтк)
3.Як називають числа при множенні?(перший множник, другий множник, добуток)
4.Що таке прямокутник?(це чотирикутник, у якого всі кути прямі)
5.Двоє грали у шахи 2 години. Скільки часу грав кожен шахіст? (2 години)
6.Назвіть найменше двоцифрове число. (10)
7.Скільки ніжок у трьох кішок? (12)
Молодці, діти, справились із завданням. Дідусь задоволений вами і тому гукає бабусю. А бабуся дуже любить своїх внучат. Тому вона вам пропонує пограти в гру.

Повторення і закріплення набутих знань учнів.


2хв
2.                  Математичний диктант

1.Мама працювала нагороді 8 - частину доби, скільки годин працювала мама?  (3 год)
2.Місткість діжки 72 л, а відро у 8 разів менше, яка місткість відра? (9л)
3.Ділене 36, дільник 6, запишіть частку.
 (6)
4.Дресирувальник роздав порівну 45 рибок 5 дельфінам. Скільки рибок отримав кожен дельфін?





 (9риб.)
5.У ящики розклали 64 кг лимонів, по 8 кг у кожен. Скільки ящиків використали? (8 ящ.) 
- Так добре, діти. Але щось бабуся не хоче кликати наступного героя казки – свою внучку. Вона ще приготувала вам казкову задачу.
Закріплення набутих знань учнів.


3хв
3.                  Казкова задача.

Лисичка потай від хазяїв з’їла курочку, а потім гусочку. Маса обох –12 кг. Маса гуски – 9 кг. На скільки кілограмів маса курки менша від маси гуски? (12-9=3(кг);9-3=6(кг)).
-                     Молодці, дітки. Тепер бабуся кличе свою внучку.  А внучка, звичайно як і всі діти, любить грати в різні цікаві ігри. Тому вам приготувала декілька ігор.


Учні пропонують варіанти розв’язку задачі.


2хв
4.                   Гра «Не скажу»

Вихованці рахують від 20 до 50 по одному, але замість чисел, що діляться на 5, вони говорять «не скажу».  (20, 25, 30, 35, 40, 45, 50)

Використання практичного досвіду учнів.


5хв
5.                  Гра “Естафета»

   Клас ділиться на дві команди. На дошці записано по два приклади на учня. Приклади містять табличне множення і ділення, додавання та віднімання в межах 100. За сигналом перші учні виходять до дошки, записують відповідь і передають крейду іншому. Якщо учень бачить помилку гравця своєї команди він може виправити неправильну відповідь, коли прийде його черга. Після розв’язування всіх прикладів перевіряється правильність виконання завдань і визначаються переможці.
6х7= 42
87-45=42
4х9=36
21:3 7
85+7=92
45:5=9
67+19= 86
56:8=7
21+42=63
64:8=8
8х4=32
5х8=40    
  Молодці. Гарно справились із завданням. Тепер до вас  завітає  Жучка. А Жучка дуже любить бігати, cтрибати, танцювати. Тому вона вам підготувала фізкультхвилинку.

Виховання самостійності. Повторення табличного множення і ділення. Розвиток уваги, пам’яті, мислення.


2хв
6.Фізкультхвилинка  музична





2хв
7.                  Гра «Знайди зайве»

У рядок – записані числа – добутки.
14, 21, 35, 42,45,
49, 63.
Потрібно
визначити, яка це таблиця, яке число зайве, яких добутків бракує. (28, 56)

Закріплення набутих знань учнів.


3хв
8.                  Робота в парах.
Гра «Магічна сімка» (із розсипаних слів потрібно скласти прислів’я)

Сім раз відмір, а раз відріж.
Сім п’ятниць на тиждень.
Семеро одного не ждуть.
Добре, діти, постарались. Порадували Жучку, і тепер зустрічайте Мурку.
Мурка вам підготувала  цікаві задачі.

Розвиток логічного мислення.


5хв
9.                  Цікаві задачі.
1.На деві сім гнізд було,
По вісім птахів в них жило.
Не полохайте ви їх,
А порахуйте. Скільки
всіх? (8х7=56)
2.8стрічок у Марічки.
Вдвоє менше у сестрички.
Скільки стрічок
У двох
сестричок?(8:2+8=12)
3.9олівців у Валі.
Більше вчетверо у Галі.
Порахуйте зразу.
Скільки буде разом? (9х4+9=45)
4.Сім стручків гороху
взяли,
По сім зернин ми з них дістали.
Усі міркуйте, як один,
Скільки буде горошин? (7х7=49)
Молодці. І ось, нарешті, ми дійшли до головного героя казки – Мишки. Це вона допомогла витягти ріпку.
Ось завдання
Мишки.

Учні пропонують варіанти розв’язку задач.


6хв
10.Самостійна робота. Розв’яжіть вирази.

46х1-36:9
54:9+17
63:9+24х0
4х9-24
81х9+31                56:8+35

Виховання самостійності. Повторення табличного множення і ділення. Розвиток математичних здібностей учнів.




1хв
11.  Гра «Який предмет зайвий?»




 







(Зображено
3 трикутники,
1 квадрат, 3 круга ( 3 однакові, 1 – ішна). 


Закріплення
знань учнів з геометричного матеріалу.
V
 Підсумок уроку

1хв
1.Вірш
- Зробимо останній крок –
Підсумуємо урок.
Гості в нас були чудові –
І завдань у них доволі.
Та додому вже пора.
Вам, спасибі, дітвора!
Не лінуйтесь, гарно вчіться –
Вам наказує ця Мишка.
  1. Оцінювання
  2. Рефлексія
*                  Чи сподобався вам урок?
*                  Який елемент уроку  найбільше сподобався?


-Діти, а якщо добре подумати, то як же вдалося нашим героям витягти ріпку? Чи змогли б вони витягти її поодинці? (Ні)
-Тільки разом, дружно можна подолати будь – які труднощі. І ви сьогодні гарно, дружно працювали. Тому і прийшли до вас усі герої казки.

Учні аналізують свої очікування та свою роль на уроці. Виставлення оцінок.























5.Домашнє завдання
Розв’язати вирази
 № 986,
розв’язати задачу
№ 987,
ІV рівень № 985.

Учні знайомляться з домашнім завданням. З’ясовується готовність до його виконання.
Джерела:
  1. Інтернет-ресурси;
  2. Підручник «Математика 2 клас» М.В. Богданович, Г.П. Лишенко;
  3. «Розробки уроків математики в 2 класі» (ІІ семестр) М.О. Володарська;
Додаток 1

Головні герої казки «Ріпка»

Математичний диктант
1. Мама працювала нагороді 8 - частину доби, скільки годин працювала мама (3 год)
2.Місткість діжки 72 л, а відро у 8 разів менше, яка місткість відра?
 (9л)
3.Ділене 36, дільник 6, запишіть частку.
 (6)
4.Дресирувальник роздав порівну 45 рибок 5 дельфінам. Скільки рибок отримав кожен дельфін?
(9риб.)
 5.У ящики розклали 64 кг лимонів, по 8 кг у кожен. Скільки ящиків використали? (8 ящ.)                                                                         
 36 : 6 = 6
72 : 8 = 9 л
24 : 8 = 3 год
64 : 8 = 8 кг
45 : 5 = 9 риб
                          Гра «Естафета»
D:\Уроки\3 клас\конспекти\выдкр. урок\1376121258_02.jpg
Додаток 2


Гра «МАГІЧНА СІМКА»
Цікаві задачі


1.На дереві сім гнізд було,
По вісім птахів в них жило.
Не полохайте ви їх,
А порахуйте. Скільки всіх? (8х7=56)
2.8 стрічок у Марічки,
Вдвоє менше у сестрички.
Скільки стрічок
У двох сестричок? (8:2+8=12)
3.9 олівців у Валі.
Більше вчетверо у Галі.
Порахуйте зразу.
Скільки буде разом? (9х4+9=45)
4.Сім стручків гороху взяли,
По сім зернин ми з них дістали.
Усі міркуйте, як один,
Скільки буде горошин? (7х7=49)

Немає коментарів:

Дописати коментар