четвер, 11 грудня 2014 р.

Відкрита класна година




Виховна година
У 3 класі (вчитель Чоботар Т.Ю.) проведено відкриту класну годину на тему «Школа минулого, теперішнього і майбутнього…»












Тема: Школа минулого, теперішнього і майбутнього…
Мета:ознайомити учнів з історією відкриття перших шкіл, їх значенням у житті людини;ознайомитиучнів  з  історієюрідноїшколи;виховуватилюбов до навчання, друзів, повагу до старших;виховуватипочуттягордості  за  свою  школу.
Обладнання: проект, пісня, смішинки, загадки.
Хід заняття
І. Організаційний момент.
1.     Загадка.
Чистеньківіконця
Сміються до сонця.
Діточкидовкола.
 Наша люба …(школа)
 2. Школа очима дітей.
3.Асоціація про школу.
- Діти, що ви знаєте про школу?
- Що означає слово школа?
 Слово «школа» походить від грецького слова «сколе», що означає «дозвілля».
Слово «педагог» в перекладі з грецькогоозначає «вихователь», «наставник». В обов'язки педагога входило навчати дітей хорошим манерам, стежити за поведінкою дітей на вулиці, проводжатиїх до школи.
ІІ Повідомлення теми і мети заняття.
-         Сьогодні на виховні годині, ми здійснимо мандрівку в часі, де познайомимося з історією виникнення шкіл. Дізнаємося історію своєї школи. Створимо школу майбутнього.
ІІІ Мандрівка в минуле.
1.Історія виникнення шкіл.
ü Йшли роки, століття, і стали з'являтисяшколи.Шумерськішкол із історії Стародавнього сходу, якіназивалися «будинкамитабличок», деучні писали на глиняних табличках, читали і вчилися по ним. В таких школах дітичитали, множили і ділили,  писали вірші, складали музику, співали  пісні,  вони знали астрономію і багато, багатоіншого.
ü Єгипетська школачитися в Єгипті було зовсім не просто. Треба було знати і вмітиписати сім'ю сотнями букв – ієрогліфів. В одних випадкахслід було писатизліва направо, в інших - справа наліво, в третіх - зверху вниз.  Учитель диктує, а учніпишуть на своїх табличках.
ü А в СтародавнійГреціїшкільний день починавсяізвіршів. Учитель читав їх, а учніповторювали. Тривалоце до тих пір, поки все не заучатьнапам'ятьдосить великий уривок або навітьцілийтвір. 
У школі існувалисвої правила: «Голосно не говори, не клади ногу на ногу, встань, коли входить старший». У програмунавчаннякрім письма і читання входили щеграматика, риторика, діалектика,арифметика, геометрія, музика й астрономія.
Велика увагаприділяласяфізичнимвправам. З 12 років школярі другу половину дня проводили в палестрі - гімнастичній школі. Її назва «палестра» походить від слова «Пале» - боротьба. Тут учнібігали, стрибали, навчалисяверховійїзді, метали диски.
ü У СтародавньомуРиміхлопчиків починали навчати з 7 років, де протягомп'яти років навчалисячитати, писати і рахувати.  Заняття проходили підвідкритим небом,  де стояв стілець для вчителя і лавка для учнів.  Навчальний день починався рано. Опівднідітийшлидодому пообідати, а потім знову поверталися до школи. Ніякихпідручників у них не було, всі записи велисяпід диктовку вчителя. Власненапочатковій школі і закінчувалосянавчання дітей бідняків.
Дітизаможнихбатьківпочаткову школу не відвідували, а азинавчання проходили вдомапідкерівництвом батька або спеціальнонайнятихвчителів.
ü Найпершиминавчальними закладами Середньовіччябулицерковні й монастирськішколи. Навчання в них було платним і велосялатинськоюмовою. Відвідуватитаку школу могли тількидітибагатих людей. Тут їхнавчаличитання та письма, найпростішогорахунку, основам християнськоговіровчення і церковного співу.
ü У КиївськійРусішколиз'явилисяпісляприйняттяхристиянства (988 р.) князь Володимир наказав віддавати "на книжковенавчання" дітей "кращих людей". Ярослав Мудрийстворив бібліотеку. Навчанняушколі велосярідноюмовою, навчаличитання, письма, основам християнськоговіровчення і рахунку.
ü Хто ж все таки придумав цю набридливу, але  потрібну школу.
Багато хто з учнів, переважно лінивих частенько згадують “лагідними” словами, людину яка придумала цю школу…
 Отже, головним винуватцем можна вважати єпископа протестантської общини Чеських братів – він же великий педагог і гуманіст ХVII століття – Яна АмосаКоменського, який у 1650 році, на той час йому було 58, придумав геніальну систему масового “навчання всіх і всьому”. Тобто, фактично придумав нашу з вами школу.
– Він вперше розсортував учнів за віком по класах;
 – Він розрізав все навчання на декілька учбових дисциплін;
 – Він написав перший підручник;
 – Він ввів поняття: “учбовий день”, “урок”, “оцінка”, “вправа”.
 – Він встановив єдиний день початку занять – щоб дітей в школу приймати не коли завгодно, але лише один раз в рік:
 “краще восени… і вести їх весь рік, нікого вже не приймаючи і не відпускаючи”.
-Він придумав і канікули.
ü А чизнаєтеви, чомушколяріпочинаютьнавчатисясаме1 вересня?
-         Чому саме 1 вересня, а не 10, 15 чи 1 жовтня ми розпочинаємоновийнавчальнийрік?
Цятрадиціяприйшла до нас в XV столітті зВізантії, де 1 вереснявідзначалинастання нового (не тількинавчального) року. У цьомусвяткуванні був і духовний, і світськийзміст. Духовний - тому, щовізантійськібогослови і мислителі припускали, що Бог приступив до створеннясвітусаме 1 вересня, а значить, з цього дня почався і сам час.Світськийзмістполягав у тому, що до вереснязакінчувалися всі польовіроботи. Одружившись на останній візантійськійпринцессі, великий князь Іван III в 1492 роціоголосив 1 вересня початком нового року (новоліття), зробивши його офіційним церковно-державним святом.
 Правда, не всі навчальнізаклади починали навчальнийрік 1 вересня.У документах трапляютьсядати 20 та 31 серпня, 15 і 26 вересня, 1 і 15 жовтня, а сільськішколиграмоти починали працюватитільки 1 грудня.
ü  -Ну а коли ж починаютьвчитисядіти в іншихкраїнах?
 1 вереснявідкриваютьсядверішкіл в Чехії, вБілорусії, в країнах Прибалтики.
 А ось у дітей в Німеччинінемаєчіткогографіку початку навчального року: у кожній з 16 федеральних земель навчальнізакладипочинаютьпрацюватипротягом серпня - вересня.
 В Іспанії також в різнихпровінціяхнавчальнийрікпочинаєтьсяпо-різному, в залежностівідстроківзбиранняврожаю, протезатягуватипізніше 1 жовтнясуворозабороняється.
 В Італії, навпаки, тільки з 1 жовтняпочинаютьвідвідувати школу.
 У Франціїнемаєчіткоготерміну Дня знань. Десьнавчальнийрікпочинається 1 вересня, а десь і 15.
Зсередини серпняпочинаютьвчитисядіти в Данії.
ВАнглії, Канаді та США навчальнийрік завжди починається в перший вівтороквересня.
 У Японії - вирішили, що початок навчання - цедуже весело, і починаютьновийнавчальнийрік ... 1 квітня, якій  триває з 1 квітня по 1 березня. Діти відпочивають всього один місяць(березень).
 Один місяць відпочивають також в Індонезії (у січні) та в Індії (у квітні).
 У Норвегії та Мозамбіку канікули тривають 2 місяці.
 У Аргентині, Еквадорі, Панамі, Сіднеї учні відпочивають аж 4 місяці.
ü У різних країнах існують різні системи оцінки знань учнів. Якщо в Росії, Угорщині і Югославії 5 – найвища оцінка, а 1 – найнижча, то в Чехії все навпаки.
ü У школах Голландії та Румунії ставлять оцінки від 1 до 10.
ü  У Франції в ліцеях введена 20-бальна шкала оцінювання.
Vмандрівка в теперішній час.
1.Історія рідної школи.
25 серпня 1956 року першою на Кіровоградщині трудовою політехнічною школою-інтернат з виробничим навчанням стала школа в Добровеличківці.
Такий вигляд мала школа в 1961 році.
У 1959 році розпочалося будівництво  трьохповерхового гуртожитку, в якому брали участь не лише будівельники, а й старшокласники.
       З 1956 року школу очолив колишній воїн, педагог-гуманіст, заслужений вчитель УРСР Василь Якович Нога, який віддав 23 роки життя Добровеличківській загальноосвітній школі-інтернату, за успіхи в роботі отримав звання Заслуженого вчителя України, а також нагороджений орденами Трудового Червоного Прапора, «Знак пошани», «Відмінник народної освіти України», «Відмінник народної освіти СРСР».
 У школі працювали швейна і столярна майстерні, де діти здобували професійні навички.  У вільний від навчання час кожен вихованець школи-інтернату працював у господарстві, у якому було 50 га землі, 20 корів, більше 300 свиней, власна пасіка, 6 автомашин, трактори і автобус.  Учні школи-інтернату трудилися досить ефективно. Збирали  буряки,  кукурудзу, доїли корови. Всі прибутки використовувалися для зміцнення матеріальної бази школи, харчування дітей, придбання одягу. Завдяки збереженим коштам  учені  та вчителі мали можливість побувати в Києві, Каневі, Москві, Ленінграді, Кишиневі, Волгограді.
  Інтелектуальна сила педагогічного колективу була настільки високою, що всього за декілька років навчальні кабінети стали взірцем для шкіл області. Василь Якович запрошував у школу-інтернат найкращих педагогів, майстрів своєї справи. Змістовне життя школи організовували В.В. Чоботар, К.Б.Добрицька, Г.М.Федорова, В.В.Трикіна, О.В.Грон та багато інших наставників.
    В різні роки очолювали школу та турбувалися за її добробут та процвітання Гетьманець Віталій Антонович, Пальоний Олександр Іванович, Стрілець Лариса Іванівна,  Грон Євген Степанович, Турта Олександра Антонівна.  
Не одне покоління вихованців вдячні їм за материнську ласку, доброту, людяність.
Ось уже 9 років директором нашої школи є Ковальська Катерина Борисівна, яка разом із вчителями та вихователями працюють над розквітом нашої школи. Школа стала конкурентно спроможною серед закладів району, збільшилась кількість дітей, якість знань, змінились приорітети роботи.
2.Символіка нашої школи.
3.Смішинки про школу.
Максимко  думає
Батько розгорнув щоденник і запитує:
-          Максимко, а чому це мене викликають до школи?
-          Не знаю.
-          А ти хіба не читав, що вчителька тут написала?
-          То ж тобі написала...
-          Ну тоді слухай. Тут написано: „Ваш син неуважний на уроках”.
-           Ти мабуть пустуєш у школі?
-          Ні.
-          Слухаєш, що пояснює вчителька?
-          Слухаю.
-          А сам, мабуть, думаєш про щось інше?
-          Та ні, про урок думаю.
-          Про урок?
-          Ага. Коли ж він закінчиться.

Двійки.
А ти, тату в школі вчився?
Учився.
А це правда, що ти одержував двійки?
Було таке траплялося…
Тоді мама правду каже, що я в тебе вдалася.
Миколка
- Миколко, ти чому спізнився?
- По дорозі в школу на мене напали бандити й пограбували
-І що ж вони в тебе взяли?
- Зошит з домашнім завданням.
VІ Школа майбутнього.
1.     Створення колажів школи майбутнього.

ІПідсумок заняття.
Презентація

Немає коментарів:

Дописати коментар