четвер, 19 березня 2015 р.

Відкритий урок у 3 класі

Відкритий урок з літературного читання



Тема: Юрій Старостенко «Хто це такий?».
Мета: Поглибити знання учнів про життя та творчість українського письменника Юрія Старостенка; ознайомити школярів з оповіданням «Хто це такий?»; удосконалювати навички читання, збагачувати словниковий запас; розвивати в дітей образну уяву, фантазію, зв’язне мовлення; формувати оцінні судження; виховувати інтерес до творчості письменника, дбайливе ставлення до природи.
Очікувані результати: діти поглибили знання про українських письменників, уміють добирати назву до художнього твору.
Обладнання: підручник, мультимедійна презентація.
Хід уроку
І Організація класу до уроку
1.Психологічна настанова
Будем працювати старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім третім класі
Діти просто: «Молодці!»
ІІ Актуалізація опорних знань учнів. Мотивація навчальної діяльності.
1.Гра «Мозкова атака»
- Який розділ ми розпочали читати?
- Що називають оповіданням?
- Як письменник може відноситись до своїх героїв?
- Що таке тема оповідання?
- Що таке мета оповідання?
- Як називається оповідання, що ми прочитали на попередньому уроці?
- Хто написав його?
- Який був Чив?
2.Гра «Риси характеру»
Розгляньте малюнки. Хто на них зображений? Які риси характеру їм притаманні?
Ведмідь-сила, заєць – боягузтво, лисиця – хитрість, вовк – злість, їжак – розум.
3. Бесіда
- Які зміни відбуваються у тваринному світі з настанням холодів, зими?
- Що їдять звірі?
- Чи вистачає всім лісових ягід?
- Пригадайте віршик, у якому рослина благала людей не зривати всі ягоди, а залишити їх і для птахів.
Між тваринами може виникати сварки, бійки, примирення. Про все це розповідають письменники у своїх оповіданнях про природу.
ІІІ Повідомлення теми і мети уроку.
Сьогодні ми продовжимо ознайомлення з оповіданнями українських письменників. Наш урок присвячений творчості  Юрія Семеновича Старостенка.
ІV Сприймання й засвоєння навчального матеріалу.
1.Бесіда про письменника
Юрій Семенович Старостенко народився 13 червня 1923 року в Білорусії. Батько його був фельдшером, а мати – медсестрою.
Маленьким хлопчиком він любив ходити до лісу, милувався його красою, мешканцями лісу, любив спостерігати за ними.
Коли йому виповнилося 11 років їхня родина переїхала до України в Київ. Там він закінчив школу, разом з ровесниками після закінчення школи поїхав в Донецьку область на жнива. Що таке жнива?
Коли Юрію Старостенку  виповнилося 30 років, його спіткало непоправне горе – він тяжко захворів. Довгими безсонними ночами письменник згадував своє життя, а саме білоруські бори, українські ліси, та всю красу природи, якою він милувався ще в дитинстві. То чому не розповісти про це все людям? Потім він став писати і в 1958 році з’явилося перше оповідання Юрія Старостенка про природу «Рідні гори», а наступного року вийшла перша книжка природних оповідань «Ловись, рибко!». Письменник любив повторювати: «Коли я пишу для дітей про нашу прекрасну природу, я відчуваю, що знайшов своє місце в житті».
Багато задумів не встиг здійснити  Юрій Старостенко і в 42 роки у 1965 році він помер.
2.Опрацювання статті у підручнику (с.132)
Читання мовчки.
3. Аналіз прочитаного
- Де народився письменник?
- Куди переїхав?
- Скільки років було письменнику?
- Що любив змалечку?
- Про що розповідає у своїх оповіданнях?
- Скільки років прожив письменник?
V   Закріплення  вивченого  матеріалу.
Сьогодні на уроці ми будемо читати його оповідання яке називається «Хто це такій?»
1.Загадка
Буркотливий, вайлуватий
В лісі ходить звір патлатий,
Одягнувши кожушину,
Мед шукає і малину.
2.Хвилинка-цікавинка
Ведмідь – хижий звір, в нього міцний кремезний тулуб, масивна голова з невеликими вухами та очима, хвіст короткий (6 -21см.), лапи міцні, з великими кігтями (8-15см), шерсть густа, коричневого кольору. Довжина тіла(1-2м.), вага (70-120кг.)
3.Фізкультхвилинка (відео)
4.Читання оповідання
- Про що розповідається в оповіданні?
- Як його звали?
5.Вибіркове читання
- У яку пору року відбувається подія?
- Чи можна їсти горобину?
- Чи завадило це Мишкові?
- Що він вирішив зробити, щоб дістати горобину з верхівки?
- Чи вдалося йому посмакувати ягодами?
- Який вигляд він тепер має?
- Хто задер кожуха Мишкові?
- Як називали ведмедя інші звірі?
- На що звертає автор нашу увагу?
- Чого навчає?
- Чи шкода вам Мишка?
6.Виразне читання оповідання
V І Підсумок уроку.
1.Гра «Відкритий мікрофон»
- Як називається оповідання, що ми читали на уроці?
- Про кого в ньому розповідається?
- Що ви можете сказати про Мишка, які риси характеру йому притаманні?
- Чи правильно він себе поводив?
- Що ви йому порадите?
- Чого хотів навчити нас автор оповідання?

2.Домашнє завдання.

Немає коментарів:

Дописати коментар