Абетка пішохода
Мета заходу. Поглибити
знання учнів про світлофор, його сигнали.
Ознайомити учнів зі значенням деяких знаків, вчити їх розуміти,
розрізняти, пояснювати.
Ознайомити з небезпечними місцями
для дитячих ігор, переко-
нати в небезпеці проведення ігор на проїзній частині.
Розвивати уміння правильно переходити вулицю; бути уважни-
ми, спостережливими, обачними.
Виховувати культуру поведінки на вулиці.
Хід години
спілкування
Організація класу.
Повідомлення теми
виховного заходу.
Закінчилися літні канікули. Всі діти
поспішають до школи. По-спішають до школи і мешканці “Шишкиного лісу”. Мудра
сова, тітонька Матильда, вийшла на шкільне подвір'я. Вона з нетерпінням чекала
своїх учнів: веселого і непосидючого Коксика, доброго та працьовитого вовченя Зубка,
допитливу мишку Шуню та пустотливу фантазерку лисичку Веснянку. Йшов час, а їх
ніде не було видно. Вони чомусь запізнювались. Раптом звірята побачили щось
дивне.
Гей, триока
істото! - голосно закричав Зубок. - Ми поспішаємо до школи. А ти стоїш на
дорозі і блимаєш очима.
Які невиховані
учні! Ви хоч знаєте, хто я?
Ні, ми не
знаємо, - чемно сказала Веснянка.
Ми мешканці
“Шишкиного лісу”.
Але у нас є
вірні друзі. Це — учні першого класу. Думаю, що вони нам допо-можуть.
Діти, ви
впізнали цю істоту? Хто це?
Світлофор три ока має,
Він про все розповідає.
Жовтий — стій і
роздивись,
Враз замри — не
ворушись.
А червоний запалає,
Він іти забороняє.
А зелений засвітився -
Це для тебе шлях
відкрився.
Щоб мені допомогти
Небезпечний шлях пройти,
Там щоденно і щоночі
Триколірні чатують очі -
Червоне, жовте і зелене -
Завжди турбуються про мене.
У світлофора
є своя цікава історія виникнення. Йому вже понад 300 років, і почав свій
трудовий шлях на залізниці. Перші світлофори були не-зручними — поряд із ними
стояла людина і змінювала скло.
( Гра “Світлофор” )
Отже, жителі “Шишкиного лісу” зрозуміли,
що за триока істота зустрілась їм дорогою. Але далі були різні знаки, і що вони
означали, ніхто з них не знав.
Ой, який гарненький, червоненький знак, мені
він дуже подобається, схожий на м'ячик. Тут певно можна грати у футбол. І
футболіст намальований, --
промуркав Коксик.
Діти, ви згідні? ( Ні, цей знак означає —
рух пішоходів заборонено.)
Мій любий друже,
пам'ятай!
Дорогу не перебігай!
Вмить авто не зупинити,
Можна лиха наробити.
Почухала за вухом Веснянка і задумалась.
А на цьому знаку, хтось кудись поспішає.
Може в магазин по м'ясо? А ви знаєте, що цей знак означає? ( Пішохідний
перехід.)
Усіх врятує пішоходів
Від аварій, травм і бід.
І безпечне, й зручне
місце -
Пішохідний перехід.
Не ходіть через дороги
Навпростець — це шлях
біди.
Перехід усім нам радий,
Завертайте всі сюди.
Правил руху дотримуйся завжди,
По
тротуарах праворуч ходи,
А де пішохідних доріжок немає,
Вас інше правило оберігає:
Зійдіть на узбіччя проїжджої
частини,
Щоб не знайшла вас нещастя година.
Крокуйте сміливо назустріч машинам,
Щоб бачити руху повну картину.
Допитлива Шуня задивилась і задумалась.
Вона хотіла похвалитися своїми знаннями, та була невпевнена, тому промовчала. А
учні другого класу знають, що означає цей знак? ( Місце зупинки автобуса.)
Є зупинки на маршрутах,
Там ти транспорту
чекай.
Стоячи на тротуарі,
На дорогу не ступай,
Рухові не заважай.
Як погано, що немає зі мною велосипеда. Ох
і покатався б я зараз. І вас покатав, бо тут треба кататися, правда ж? -
запитав Зубок. (Ні, цей знак означає — рух на велосипедах заборонено.)
Висить знак на виднім
місці.
В чому є його секрет?
Заборонено водити
Людям тут велосипед.
Знак усіх застерігає:
“Небезпечне тут
катання!”
Весело співаючи, друзі прямували до
школи. Раптом вони побачили “зебру”, що лежала посеред дороги. Тітонька
Матильда розповідала, що є такі смугасті,симпатичні тваринки. Але чому вона на
дорозі?Що ж робити далі?
А ця зебра не проста,
Без копит і без хвоста,
Лиш біленькі смужки має,
І лежить, а не гуляє.
Хочеш перейти дорогу? -
Вмить прийде на
допомогу.
Ступили наші герої на “зебру”, перейшли
дорогу, прибули на шкільне подвір'я, де їх з нетерпінням чекала вчителька,
мудра сова, тітонька Матильда. Встали учні в рядок і Матильда їм сказала:
“Сьогодні ми побуваємо в гостях у учнів 1 класу на годині спілкування “Абетка
пішохода”. Я знаю, що першокласники вам допомагали. Та урок продовжується і на
вас чекає ще багато цікавого, а на учнів — сюрприз.
( Перегляд відео “Уроки безпеки
тітоньки Сови”.)
Чому потрібно знати правила дорожнього
руху? ( Відповіді дітей.)
Щоб не трапилось біди,
Пам'ятай, мій друже,
Що забави на дорозі
Небезпечні дуже.
Дорожні знаки — це твої
Друзі і помічники.
Щоб здоровим завжди бути,
Треба добре те збагнути,
Що дорога безперечно,
Дуже й дуже небезпечна.
Та як правила ти
знаєш
І щодня їх пам'ятаєш,
То, звичайно, що тоді
Де узятися біді?
Коли
вулицями побігли трамваї, помчали автомобілі, тролейбуси, автобуси, вулицям потрібно
було дати мову. Цією мовою з водіями й пішоходами розмовляють вулиці всіх країн
світу. Коли людина вчиться читати, їй показують букви. З букв складаються слова,
зі слів — речен-ня. У дорожньої мови теж є букви — знаки. Але їх потрібно
складати в слова. Один знак означає цілу фразу — дорожній сигнал. Ці сигнали —
кружечки, квадрати, трикутники, прямокутники. І невипадково вони такої форми і
такого роз-міру.
Одну групу знаків розмістили на трикутниках з
червоним облямуванням. Світлофор сигналив би їх жовтим світлом: “Обережно —
залізничний переїзд”, “Обережно — діти”, “Обережно — слизька дорога”, “Обережно
— небезпечний поворот”, “Обережно — крутий спуск”. “Обережно” - попереджують усі ці знаки, і
називаються вони попереджувальні.
Другу групу знаків не випадково
розмістили в колі з червоною облямівкою або червоним тлом. Світлофор сигналив
би ці знаки червоним світлом: “В'їзд
заборонено”, “Рух заборонено”, “Рух мотоциклів заборонено”, “Рух на
велоси-педах заборонено”, “Проїзд закрито”. Усе заборонено та заборонено. Ці
знаки так і називаються — заборонні.
А ось знаки на крузі голубого кольору.
Вони дозволяють, наказують рухатися у вказаному напрямі, рухатися легковим
автомобілям, показують велосипед-ну доріжку, доріжку для пішоходів. Це знаки наказові.
А знаки на голубих квадратах підказують,
де пішохідний перехід, підземний перехід тощо. Вони називаються інформаційно-вказівні.
І ще група знаків — голубі прямокутники
з малюнками: то ложка з виделкою, то червоний хрест, то намет, то ліжко тощо.
Неважко здогадатися, що ці знаки вказують: поряд — їдальня, неподалік —
медичний пункт, хочете відпо-чити — ось місце для відпочинку. Це знаки сервісу.
( Дидактичні ігри “Знайди зайвий
знак” і
“Хто не виконує правила
дорожнього руху?” )
Любіть себе та інших
поважайте,
Своє життя здоров'я
бережіть,
І правильну дорогу
вибирайте,
Якщо бажаєте до
старості дожить.
Щоб не спізнитись, ви не поспішайте,
Раніше вийдіть, щоб спокійно йти.
А по дорозі рот не
розкривайте,
Щоб і життя, й здоров'я зберегти.
Бо їде транспорт, всюди
перехожі,
Хто на роботу, хто з
роботи йде,
Чи сіє дощ, чи дні стоять
погожі,
А рух не припиняється
ніде.
Летять машини,
Швидкість в них висока.
Миттєво
транспорт цей не зупинить.
І хоч дорога, може, й не широка,
Та через неї, діти, не біжіть.
Дорогу виберіть до
рідної вам школи
Щоб світлою й безпечною
була.
Не грайтеся на вулиці
ніколи,
Собі та іншим не
бажайте зла.
( Виконання пісні “Про
світлофор”.)
Підведення підсумків
виховного заходу.
Немає коментарів:
Дописати коментар